Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volvobeundraren
Tjenare allesammans! Detta blir mitt första inlägg i detta forum, men lär knappast bli mitt sista. :)

Jag har nyligen införskaffat mig en 940 kombi från -95, och den är i väldigt fint skick förutom några småsaker. Vänster backspegel är helt obrukbar efter en lättare krock med ett rådjur. Eftersom bilen inte har någon som helst extrautrustning (helt standard utan ac och med fönstervevar) så justeras backspegelglasen med en mekaniskt juster-"spak" från insidan, inte elmanövrerat alltså.

Söker hela backspegelpaketet, och en kille jag pratade med om detta sa att backspegeln från en 740 passar rakt av, och att det är precis samma backspegel som på 940'n. Jag har hittat en beg. backspegel till 940 på en närliggande bilskrot med mekanisk justerspak, och de skulle ha 400 kr för den. Samtidigt tittade jag på skruvat.se, och såg att det bara fanns nya elektriska backspeglar till 940. Men till 740 fanns det mekaniskt justerbara backspeglar till priset av 550/st. Vågar köpa en av dessa backspeglar som egentligen är till 740 men som skall sitta på min 940?

http://www.skruvat.se/Sidospegel-P13388.aspx

PS! Den här panelen (som skyddsgummit för justerspaken sitter på) som sitter över skruvarna som håller fast backspegeln, hur får man bort denna? Måste man ta av hela dörrpanelen?

Mvh,
Johan.
av rd350
"undersidan" på spegeln skiljer sig mellan 740 och 940, men de passar på dörren bytar du även skraplisten stämmer det bättre.
Hastihetsmätare.

Du behöver inte ha vägmätare som fu[…]

jäklar, här var det tidig på, ja h[…]

Trög växling ...

Trevligt att få vara med igen. En fråg[…]

Lödskarvhylsa funkar perfekt att skarva tunna[…]