Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av A80TD
Jag hade en dammråtta innanför gallret men fick bort den genom att peta lite försiktigt med en penna och sög med en handdammsugare.
Fläkten där inne går en liten stund efter att man har stängt av bilen. Om man lyssnar noga så kan man höra när den går och hur den varvar upp om man håller för gallret med ett finger.
av Frigge
Helst ska man inte pilla med ngt då man kan förstöra själva tempmotståndet som sitter där inne. Bäst är att bara damsuga ur dammet.

/Fredrik
av roma
Jag har också problem med ECC:n... när jag sätter på den så börjar det låta som ett "stj"-ljud, den går igång men ger ingen kyla, kan den vara tom? Eller är det nå´t annat fel? Ska jag åka och provtrycka den? Är det nå´t man kan kolla själv? Har kollat ifall det var nå´t som fanns i gallret men där var det rent...

MVH//Roma
av tkaren
börja med att kontrolera att du har rätt mängd köldmedium i systemet.

T
Användarvisningsbild
av _Rick_
Först tycker jag man skall köra ECCn manuellt med max kyla och lyssna om kompressorn slår till.

Kan ju vara så enkelt att man har en felkod i CCM:en som gör att ACn inte vill funka.

Sen läser man ut bilen hos sin volvoverkstad och kollar om man har felkoder. Sen tycker jag att man skall provtrycka systemet.
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Var och tittade på en Plus Dark My26, den ha[…]

Husbilar igen, eller ja förare och själv[…]

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]