Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av obbelix
Hej !

Går i bytartankar nu och funderar på en V70 .
Är inte helt säker på vilken årsmodell men priset har jag satt till max 120000 så det borde bli 00-04 efter en snabb sökning på nätet.
Men hade tänkt mig en som gått ca 10-13000 mil .
Automat är också ett krav

Är det något speciellt man ska tänka på förutom det vanliga ?
Kommer det en stor dyr service vid x antal mil ?
Problem med a/c ?
bilhandlare eller privatpersson ?

Tack på förhand / obbelix
Användarvisningsbild
av Martinmat
hej. Finns en rad trådar om köpråd och vanliga fel om du söker på forumet. För 120 000 borde du kunna få tag i en facelift, kom 2005. Handlare föredrar jag vid köp av dyrare beg bil. En del handlare lämnar riktigt bra garantier. Om du köper privat gör en bildiagnos o se till att få med blockets beg försäkring
av Andis
Volvo har ju sin maxi garanti tro jag den heter, har en polare som fick den på sin V70 har för mig han lyckades få den i flera år, vilket var en riktig guld försäkring när hans 01 hade dom 2 felen tyddligen o1 kan ha ska enligt min kompis inte finnas på senare årsmodeller någons sorts ring i tändningslåset och centrallås som inte fungera som det skulle, vart fixat på garantin utan minsta diskution ens om annant än att det var garanti.

Mvh
Andis
Användarvisningsbild
av Martinmat
Hos volvohandlare brukar man kunna få maxitrygg eller selectedgaranti som gäller 24 mån eller 2000 mil. Hade en 3 stjärning sådan på min då den gått under 10 000 vid köp och bytet av regulator gick på garantin kostar annars nästan 15 000 kr :shock:
av Andis
Martinmat skrev:Hos volvohandlare brukar man kunna få maxitrygg eller selectedgaranti som gäller 24 mån eller 2000 mil. Hade en 3 stjärning sådan på min då den gått under 10 000 vid köp och bytet av regulator gick på garantin kostar annars nästan 15 000 kr :shock:
Ja jag måste säga att jag är imponerad av den garantin :shock:

@Soffantjejen , All garanti är ju fritt att[…]

Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]