Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tartryffel
Bosa skrev:Rackarns, jag som hade tänkt beställa en på Volvo framöver. Synd de slutat med den, hade varit kul att prova. :)
Det är väl bara att beställa den jag länkade till? 2200 kr, garanti på grejerna givetvis.
av Fred
Jag tycker att 2250 kr är väldigt dyrt för en begagnad sub som inte är en speciellt bra konstruktion, ljudmässigt...

För samma pengar får man en helt ny, aktiv, sub som med lite kreativ fastsättning är mycket enkel att plocka ur bilen ifall lastutrymmet behöver utnyttjas till fullo. En sådan sub kan man dessutom ställa in efter behov och har oftast en volym-remote så man kan styra basnivån vid förarplatsen beroende på vilken musik man lyssnar på.

För er med "vanliga" bilar innebär det dessutom att ni får behålla reservhjulet, vilket kan vara väldigt bra i vissa fall. Personligen har jag ju gas där i min bil... :D

Mvh
/Fred
av Tartryffel
Tänkte mest att om man tänkt köpa en fabriksny för 4500 så är en beg för hälften med garanti ett bra alternativ. Annars håller jag med om att eftermarknads- är bättre.
Användarvisningsbild
av Bosa
Jo men som jag fattade det så kommer subben från en 01:a, tycker 2250:- för en 9 år gammal sub är lite väl mycket. Så gärna vill jag inte ha den, då väntar jag hellre och ser om det dyker upp nån från en nyare. :)
av Cedrix
Fred skrev: För samma pengar får man en helt ny, aktiv, sub som med lite kreativ fastsättning är mycket enkel att plocka ur bilen ifall lastutrymmet behöver utnyttjas till fullo. En sådan sub kan man dessutom ställa in efter behov och har oftast en volym-remote så man kan styra basnivån vid förarplatsen beroende på vilken musik man lyssnar på.

För er med "vanliga" bilar innebär det dessutom att ni får behålla reservhjulet, vilket kan vara väldigt bra i vissa fall. Personligen har jag ju gas där i min bil... :D

Mvh
/Fred
Nu hänger jag inte med, Volvos sub är väl en aktiv sub. Tar ingen plats och jag har då både reservhjul och volvo sub i mitt bagage. Men jag kan hålla med om att det inte är allt för mycket trycka i orginal suben, men den tar ju å andra sidan inte någon plats heller, annat än att man tappar möjligheten att vika upp locket och ställa matkassarna nedsänkt i bagaget.

Går det att komma åt någon lågnivåsignal från Volvo stereon om man ska använda någon annan sub?
av Fred
Åhå...jag trodde originalsuben sattes i reservhjulsbaljan...mittåt!

Det finns både lågnivå och remote bakom HU...finns en hel del skrivet om det på forumet.

Mvh
/Fred
av Fred
TS har en HU603 vilken, mig veterligen, aldrig levererats med steg...dock kan jag ha fel och ett steg kan ju ha eftermonterats av någon tidigare ägare.
av Tartryffel
Fred skrev:TS har en HU603 vilken, mig veterligen, aldrig levererats med steg...dock kan jag ha fel och ett steg kan ju ha eftermonterats av någon tidigare ägare.
603 kom jätteofta med steg. High performance hade 603 och pa200.

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Vad är det för motor, eller missar jag d[…]

Elpriset

5300:- för 2150kWh under januari, områd[…]

Styrservo V70 2010

Du menar att han fick fel på den nya beh&ari[…]