Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ank9 skrev:Hmm... Nä, jag hittar inga fler grejer att fälla upp där...
Men sitter den lika hårt som den jag till sist lyckades hitta så är det kanske inte så konstigt att jag inte hittar den... :???:
kan vara en något ljusare nyans på själva underramen...den finns där, jag kommer inte åt min bil just nu men har för mig att det finns ett litet "urtag" någonstan så att du får tag i underramen .....hehe. Lycka till. Freddie :D
eller så har den ramlat bort och DET är förklaringen till att den så lätt fastnar rejält ?? Den går helt enkelt för långt in mot armstödet.....?!!
jepp, min bara "snäpper" jag fast från undersidan......den är alltså fullt möjlig att "tappa". När jag slarvar med att snäppa fast den så har det hänt att jag hittat den på golvet......
wissel skrev:jepp, min bara "snäpper" jag fast från undersidan......den är alltså fullt möjlig att "tappa". När jag slarvar med att snäppa fast den så har det hänt att jag hittat den på golvet......
Jag hittar inget som går att snäppa loss och förstår inte var någon "extragrej" som sannolikt inte finns i dagsläget skulle fästas någonstans... Vågar man besvära om en illustrerande bild eller lite utförligare förklaring??

Ha det bra!
Så här ser det ut på min V70.
Bild
Bild
Bild
Bild
Som du ser på bilderna så är själva ramen väldigt väldigt tunn när underramen tas bort, du ser också tumgreppen på båda sidor om den löstagbara underdelen. Om du skulle sakna underdelen så ser ju ramen annorlunda ut då det blir liksom en infällning där......Hoppas der löser sig. :D
Tack för bilderna!

Min verkar dock vara av en annan typ.
Jag saknar de där urfasningarna på sidan där innerdelen skall sitta, det som man också kan ta tag i när man skall fälla upp hållaren.
Bild
Jaja... Det kanske såg olika ut på olika årsmodeller?? Huvudlöst när den inte går att fälla upp utan våld bara... ?:-/ Min kanske är en drickahållare "light" edition?? :lol:

Tack igen!
ank9 skrev:Tack för bilderna!

Min verkar dock vara av en annan typ.
Jag saknar de där urfasningarna på sidan där innerdelen skall sitta, det som man också kan ta tag i när man skall fälla upp hållaren.
Bild
Jaja... Det kanske såg olika ut på olika årsmodeller?? Huvudlöst när den inte går att fälla upp utan våld bara... ?:-/ Min kanske är en drickahållare "light" edition?? :lol:

Tack igen!
Jag har samma modell som dig på min XC- 04 och det sitter en innerdel på min upptäckte jag efter denna tråden...
Så din har nog försvunnit...

@Gameburg , Okey tack då vet jag, Rätt[…]

Påfyllningspluggen sitter på framsidan[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Hade du tagit med den motiveringen från b&ou[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (de[…]