- mån 05 jul 2010, 23:10
Idag blev det lite verkstad, Audi, VW och Volvo besöktes. Audi A4 Avant gick bort då de bara har manuell låda samt att den är för liten. Sedan blev det intressant! Provkörde en gas Passat(jag orkar aldrig lära mig vad de olika p´
Passaterna heter men denna har 150hk och utöver gas en 31l bensintank) utrustad med DSG samt en Volvo 2,5FT med automat.
Snabbrapporten är:
Passat
+
-fantastisk motor och låda(har ni inte provkört så borde ni testa. Nästan omöjligt att tro att det enbart är 150hk, lådan är dessutom rena drömmen)
- väldigt bra kördynamik trots extrem lågt motstånd i ratten.
- Bra baksätesutrymme
- Pris
-
- VW...
- Trots att motorn är fantastisk skulle typ 20hk ytterliger göra susen
- Lite brist på lyx i inredningen. Den var ok, men Volvo är bättre med rätt färg och skinn.
- Något smalt bagageutrymme
2,5FT
+ Motorn var överaskande stark och pigg. Verkligen en överraskning!
+ Bagageutrymme
+ känslan i kupén(fast detta stämmer inte då testbilen var skittråkig, men min nuvarande XC70 är väldigt fin invändigt så jag tror jag vet hur man får till det.. 8) )
-
- Kördynamiken. Med en sådan motor hänger inte styrning och chassi med alls.
- Automaten. Den var mycket bättre i harmoni jämfört med min automat och D5. Men den var för seg i nedväxlingar och för direkt vid start från stillastående. Det senare undrar jag om det inte var något fel. Har ni andar med denna bil och låda problem med det?
- Förbrukningen!!!
Nuvarande bilar: SAAB 9-3 Aero Cab. XC60 B5 AWD(Bensin). Tidigare bilar:
Volvo PV, Opel Kadett Rally, Fiast 128 Special, Opel Ascona A, Ascona B(2st), Ford Tanus(2st), SAAB 9000 2,3T, Volvo S40 2,0T, BMW 320i, BMW 330iA(2st), Volvo XC70 II, Passat B7 EcoFuel DSG, Volvo V60 D4, Volvo V60 D6, Passat GTE,