Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ank9
Hej,
här kommer en tråd som skulle kunna bli årets dummaste tråd, men jag tar risken och yttrar den ändå...
Min fråga är hur hårt skall man behöva ta i för att kunna fälla fram den i rubriken nämnda finessen?
Bilen jag har, en V70 -03, köptes ny av min far och den skulle enligt specen vara utrustad med detta, men jag är osäker på att så är fallet eftersom det inte är så enkelt att fälla upp den. Det ser dock ut som att det borde kunna gå, men jag vill inte ta i så något går sönder. Läste något inlägg för länge sedan om en som hade tagit i riktigt hårt och fått upp den, men jag vågar inte riktigt. Finns det någon som har detta som kan tänka sig att beskriva eller visa skillnaden i utseende med hjälp av någon bild så kan jag konstatera huruvida jag har det eller ej?
Det hade varit väldigt bra med ett ställe att lägga skräpet på, särskilt nu i semestertider så ungarna slipper lägga sitt skräp på golvet hela tiden...

Over and out
Tack för era inlägg!
Nu har jag lyckats fälla upp den!! Men det var inte enkelt och även om jag nu har fällt upp den flera gånger sitter den fortfarande stenhårt när den är nedfälld. Jag lyckas få upp den genom att med hjälp av en skruvmejsel försiktigt lossa högst upp där den är "ledad" och sedan får jag ta loss hela hållaren och sätta tillbaka den igen i uppfällt läge så att säga. Det är väl piggarna i underkanten som låser fast den lite för bra helt enkelt.
Men som sagt, tack igen för era svar!
Bild
Hmm... Nä, jag hittar inga fler grejer att fälla upp där...
Men sitter den lika hårt som den jag till sist lyckades hitta så är det kanske inte så konstigt att jag inte hittar den... :???:
Senast redigerad av 1 ank9, redigerad totalt 0 gånger.

@Soffantjejen , All garanti är ju fritt att[…]

Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]