- tor 01 jul 2010, 12:27
Nae, vill bara åtgärda problemet och sen sälja bilen.. Föresten, går det att stoppa i en sex petad låda? ;S Har för mig att den är bra dyr att köpa! Appropå varvet så kan jag ju inte annat än hålla med.. blir nog lite bättre bränsle ekonomi när man har 6 vxl.
MVH; Jimmy
Cedrix skrev:Ja varför är det nästan alltid det värsta som är fel. Blir det en 6 växlad låda då?Ja det förvånar mig inte ett dugg om det är det värsta som hänt mig, med min vanliga tur.
Funderar på att byta min till en 6 växlad, men jag har inte fått reda på om det blir någon större skillnad på utväxlingen. Tycker min varvar aldeles för mycket på 5:an, går ju lätt upp på rött på varvräknaren om man gasar p åett tag!
snoddasD5 skrev:volvo verkar ju ha vanligt fel att det händer nå med svänghjulet axeln kommer i obalans hade jag på min V70 -02 knacka från lådan blev tyst direkt man koppla. även en bekant hade samma på sin V70 när det börja knacka blev byte av svänghjul.Jo jag har för mig att jag läst nånting om det. Tror till och med att det var här på denna sida! Jag har också tänkt på att det kan vara det som spökar, för lådan har vid nåt tillfälle börjat knacka eller snarare klonka, precis som om nånting sitter löst i den. Efter jag stängde av bilen och startade den igen så funkade den som den skulle dock. Vet fan inte vad det kan vara, men ska prova göra ett oljebyte i lådan och se om skrapet slutar alternativt minskar. Då kan man ju konstatera att det är ett lager. annars så är det väl ett lådbyte som står på tur. Suck!
MVH; Jimmy
- By XRay89