Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av megalooser
Twendor skrev:
Henry_Fågeljazz skrev:Tack Twendor för din uppmärksamhet!

Det var ju en väldigt enkel väg att presentera de nya modellernas opitmering, PDF. ?:-/

Vi väntar fortfarande på Polestars nya webb med mera utförlig dokumentation!

Funderar dock på att satsa på en uppgradering. Det som stör är ju självklart att 2,4D-ägarna gör en så mycket bättre affär. Dock får man unna sina medmänniskor lite lycka utan att känna bitterhet. Får trösta mig med att det står D5 i baken på min vagn. Alltid någon som imponeras... :D

Hälsningar

Henry
Det ble litt feil å kalle det en oppgradert webb side :mrgreen:
Dom designar nya websidor ungefär som volvo designar nya motorer - byter klisterlapp och tar mer betalt..
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Nu är ordern lagd. Uppdatering sker under nästa vecka. 460 Nm under huven sen.

Bara att hoppas att man blir nöjd. 8)

Glad midsommar önskar

Henry
Henry_Fågeljazz skrev:Bilen uppgraderad med Polestar. Första provkörning verkar lovande. Återkommer med synpunkter när jag kört lite mer.

Hälsningar

Henry
Kul Henry :D
Ha en fin sommer i en flott bil, automaten vexlar grymt bra etter Polestaroptimaliseringen eller?
Fjernet D5 emblemet og satt dit Polestar ?

Mvh Twendor
XC90_Executive skrev:Det du kommer märka stor skillnad på är draget efter 80. Grymt mycket mer pulver efter växlingen till trean. Där den kändes lite trög innan.

Sen går den mjukare, drar mindre vid t.ex landsvägskörning, växlar bättre. Allt känns faktiskt bättre! :D
Kan bara hålla med. Nu går det undan. Det gäller att passa sig så att man inte åker för fort. 8)

Kraften kommer nu lite tidigare i registret också, vilket ger en trevligare körupplevelse.

Ska bli intressant att se om/hur förbrukningen påverkas vid "vanlig" körning.

Jag är nöjd. Möjligen kan man ha synpunkter prissättningen men det är en annan fråga.

Sommarhälsningar

Från
Henry
XC90_Executive skrev:Sen går den mjukare, drar mindre vid t.ex landsvägskörning, växlar bättre. Allt känns faktiskt bättre! :D
Om det verkligen är så måste jag ju säga att det är skitsvagt av Volvo att sälja originalmjukvara som växlar taskigt, rycker och är obekväm, och drar massor med bränsle.

Och sedan sälja premium programvara till samma bil genom en underlig partner ?:-/ ?:-/ ?:-/ som drar mindre, växlar mjukare, inte rycker och är snabbare.
Polestar påverkar väl inte mjukvaran i växellådan alls? Det är ju inte den modulen som uppgraderas. Nog för att lådan beter sig annorlunda med mer effekt in men det är ju inte en mjukvarugrej.
Däremot görs säkert en total uppgradering i samband med polestar. Om du inte hade senaste mjukvaran till lådan så fick du den kanske den vägen.

Gammal tråd, men jag hadde samma problem ida[…]

Vilken mjukvara har ni?

Två saker som jag tycker blev annorlunda eft[…]

3G släcks

Jag fick svar från Volvo förra å[…]

Jag har konstaterat att vårt campingbord, so[…]