Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mrmagoo1
hej!

fick hem en bensintank som jag beställt från skroten för den gamla läckte till min 245 volvo 88 års med kat. men det visade sej att på den nya tanken fanns det bara 1st anslutning för bensinslangen+någon sorts pluggad anslutning och 1st elsladd medans det på den gamla tanken 2st slanganslutningar+3st elsladdar så min fråga är om det går att bygga om den nya tanken så att det går att använda den, tyvärr är den gamla armaturen sönder rostad så den går inte att använda.

tacksam för hjälp jonte pettersson
av Rådlös
Sitter inte allt i armaturen på den gamla, bränsleledning och returen plus elkablar? I så fall behöver du väl en ny armatur också. Frågan är bara om det passar i hålet?
av rd350
Hej! Bara tanken är från 79- och framåt så passar det. Du får dock byta tankarmatur till en för insprutare, den du fått på skroten är till en förgasarbil.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Om bitema har så är det troligen en plastarmatur som jag inte tror kommer att passa på din tank. Här på volvo vad dom kostar och leta på skrotar. Försök att lägga upp en annons för köpes.

Mvh GK
av mrmagoo1
hej!

som jag skrev ibörjan så är tyvärr den gamla sönderrostad, kollade i biltemas katalog kunde inte hitta någon.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Du kan nog inte göra annat än att jaga på sidor för begagnade bildelar eller höra vad volvo tar för en ny.

Mvh GK

Hej. Jag delar ut internet från min mobiltel[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]