Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av nolimits
När man då och då stöter på dessa ibland egendomliga annonser där de inte ens kan få rätt på fordonets mest basiska uppgifter som motor mm blir man såklart misstänksam.Här är en S70 där motorn enligt vägverket är en 2.0 126 hk motor men ägaren lyckats omvandla detta till 2.5 144 hk.Samt att miltalet 22348 knappast stämmer med vägverkets 30871. ?:-/

(Rättelse 7/7) Bilen har nu ändrat miltal i annonsen och är nu nere på 20348 mil samt att faktarutan på Blocket av någon anledning försvunnit !?.Priset var från början på över 30 000:- och är nu nere på 24 000:-.

(Rättelse 15/7) Bilen har nu dykt upp i en nyinlagd annons på Blocket denna gång med dold nummerplåt samt att priset som från början var på över 30 000:- nu är nere på 22 000:-.Undrar vad stolpskottet ska hitta på härnäst.Stackars eventuella köpare !?.

http://www.blocket.se/malmo/VOLVO_S70_2 ... =23_11&w=0

Bilen det gäller med synlig nummerplåt nedan :

Bild

Förra gången jag upptäckte en ful bilförsäljare var det en 850 Turbo - 96 i fint skick som skulle ha rullat 23 000 mil men där det vid en koll med Vägverket visade sig att den i själva verket rullat 33 000 mil.När jag som intresserad kund påtalade detta för mannen som talade mycket dålig svenska sa det bara klick i luren.
Undrar varför !?. :D
Senast redigerad av 10 nolimits, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Nu har jag inte tittat på annonsen, men det är inte ytterligare ett sånt där fall av:
"Inte min bil på bilden men likadan"

Finns inget som stör mig mer än när folk inte kan ta kort på SIN EGEN pryl och sätta in i annonsen!
Användarvisningsbild
av nolimits
Variosboy skrev:Nu har jag inte tittat på annonsen, men det är inte ytterligare ett sånt där fall av:
"Inte min bil på bilden men likadan"

Finns inget som stör mig mer än när folk inte kan ta kort på SIN EGEN pryl och sätta in i annonsen!
Om så nu är fallet där detta inte anges för stunden för en annars trevlig bil som det verkar trots fejkat miltal är ju frågan hur man kan annonsera ut andras bilar när regnumret är synligt på bilden och isåfall tillhör en helt annan bilägare.Lite som om en prostituerad skulle ta vilken bild som helst och sedan (glömma) med att hänvisa till att "detta är egentligen inte jag" ha ha ha ... :D
Användarvisningsbild
av Ticken
Tyvärr så är nog detta med skruvade mätare vanligare än vad folk tror. Viktigt är väl precis som du nämner att göra lite efterforskning innan man köper, det tror jag man kommer långt med.

/Ticken
Användarvisningsbild
av nolimits
Ticken skrev:Tyvärr så är nog detta med skruvade mätare vanligare än vad folk tror. Viktigt är väl precis som du nämner att göra lite efterforskning innan man köper, det tror jag man kommer långt med.

/Ticken
Nog så sant som det är sagt där det fortfarande finns en godtrogen skara bilköpare som som inte ens i sin vildaste fantasi skulle kunna få för sig att de skulle bli lurade på en annars blank och fin bil i vårdat skick av en helt trovärdig försäljare.Vad många inte heller verkar inse är svårigheterna i att få rätt på dessa privatköp när en lika stor skyldighet att ta reda på fakta om bilen nu även ligger på köparen.Därför är ofta köpekontrakt med texten "såld i befintligt skick" ganska diffus så länge det handlar om begagnade bilar med fejkade motoralternativ samt manipulerat miltal där säljaren visst kan hänvisa till att ha upplyst om detta vid affären om inget är skrivet och säljarens ord står då mot köparens.
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]