Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hur pass kinkiga är bilprovningen för på det där? På min v70 -02 har jag R-lyktor, alltså eftermonterade lampor/strålkastare.
Och om dom slår ner på detta, hur ändrar jag tillbaka till vanliga halogen? Kablagen tycks ju inte vara dom samma.. Inte dom jag har tittat på iaf.

MVH; Jimmy
dieselmagnus skrev:Det fnns väl en sensor som reglerar ljushöjden. På 9-5:or finns det en fram och en bak. De är mekaniska och brukar pajja. Volvo måste väl ha något liknande system. Dina ljus har gått i "nödläge" för att inte blända andra.
Tänk om folk kunde sluta gissa. Trådskaparen frågar om varför hans ljus inte rör sig när han vrider om nyckeln. Som några i tråden redan har svarat så ska de inte göra det på hans bil. Som ytterligare någon har svarat så kan man testa om sensorn fungerar genom att tynga ner bakändan på bilen och se om ljusen sänks.

Det blir bara förvirrande och oroande att hålla på och tjafsa om säkringsbyten, trasiga givare i plast osv. Det finns inte ett ord i trådskaparens inlägg som pekar på att hans bil har något fel.
Tartryffel skrev:
dieselmagnus skrev:Det fnns väl en sensor som reglerar ljushöjden. På 9-5:or finns det en fram och en bak. De är mekaniska och brukar pajja. Volvo måste väl ha något liknande system. Dina ljus har gått i "nödläge" för att inte blända andra.
Tänk om folk kunde sluta gissa. Trådskaparen frågar om varför hans ljus inte rör sig när han vrider om nyckeln. Som några i tråden redan har svarat så ska de inte göra det på hans bil. Som ytterligare någon har svarat så kan man testa om sensorn fungerar genom att tynga ner bakändan på bilen och se om ljusen sänks.

Det blir bara förvirrande och oroande att hålla på och tjafsa om säkringsbyten, trasiga givare i plast osv. Det finns inte ett ord i trådskaparens inlägg som pekar på att hans bil har något fel.

så dina rader bidrar inte till förvirring? skriv detta i en annan forumsdel opps! nu skrev jag i fel tråd.
Nej, jag tror inte mina rader förvirrar. De citerar ett inlägg (kunde varit flera andra) och tar upp problemet med att folk gissar när de inte är nära att veta, samt informerar trådskaparen om att det inte är något fel på hans bil.
Tartryffel skrev:

Jamen lugna ner dig lite va. Vaddå tjafs om säkringbyte, jag svara ju på joccos fråga och hans bil är en -04. Joccos inlägg kom för några dagar sen. Så ta o andas djupt nu så kommer det nog bli bra ska du se. :D

Mvh borg
Trasig ABS givare, men var?

Du behöver en bättre läsare.

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]