Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av wolf_lover
Hej jag har precis köpt en 740 88:a och han hade besiktat den och fick bromsljus ur funktion och jag har provat med en ny lampa men den lyser inte ändå alla andra lampor lyser som dom ska göra så jag undrar om det är nån som vet vad det kan vara för fel.TACKSAM PÅ FÖRVÄG
Användarvisningsbild
av Sparkz
_En_ lampa som inte lyser eller inget bromsljus alls?
Rätt vanligt med ärg i lamphållarna...
av wolf_lover
Det lyser bara vänster bak högerbak lyser inte alls och det ser inte ärgat ut iallafall
av Ebbe
Hm, kollat säkring?
Användarvisningsbild
av ML
Börja med att se om det finns +12V på den (tror den är) gula kablen som är ansluten till lamphållaren för bromsljuset, om det saknas +12V där så finns det ett kontaktstycke vid vänster A-stolpe stift 4 saknas det +12V där med så finns det en risk att glödtrådsvakten (stift 54R/11) trasig.

Det är den stora runda mojängen längst in på Vänster sida vid säkringarna.

Varför jag tror det, är att + matningen går från bromsljuskontakten in i glödtrådsvakten och delar sig till Vänster och höger bromsljus där.

Jag kan ju vara ute och köra Saab här, men jag har för mig att det skall vara kopplat så.
av wolf_lover
det var bara en kabel som hade lossat men men tack för alla tips
Däckdimension Volvo v90 2025

På min gamla hade jag 17 vinter och 22 somma[…]

Har du provtryckt motorn?

460 T5 AWD

Trist att du inte kan slutföra. Hade vart kul[…]

Precis samma med min. Har aldrig sett den öve[…]