Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johnnyrx7
Tjena, jag har en v70 -01 (170hk) 26000mil och som så många andra fått problem med spjällhuset (etm).
Volvo skulle ha 8300:- för att byta, men sökte lite och hittade http://www.atech2.com/44_spjällhus.htm
3550:- verkar ju dessutom vara betydligt bättre. Någon som har erfarenhet om dessa spjäll??

mvh/johnny
av johnnyrx7
Det var ju konstigt, så många som verkar ha problem med detta spjäll.
Då får jag väl bli först ut att prova då, ringde i fredags och skulle beställa men då var det slut på det nr. jag skulle ha, skulle komma in fler i veckan sa han, hoppas på det, vill gärna hinna byta innan semestern.
av Volvooooo
Jag har en Volvo s60 2.4T Har för kanske en månad sen chippat den av bsr, men sen nu nån dag fick jag felmeddelande motorsystem och de visade sig vara spjällhuset.
kan trimmet ha påverkat de för nu måste jag byta spjällhuset och de kostar ganska mkt.

Ifall nån vet va de kan beror på Om de är trimmet eller nått annat.
av Fred
Dubbelpostar brukar inte vara speciellt uppskattat på forum...dessutom bör man inte "kapa" trådar. Skapa en egen tråd om ditt problem istället!
av addis
igår monterade jag spjällhus från atech2. Funkade inte direkt fast jag skickade min gamla, de renoverade, och jag monterade på bilen samma spjällhus. Idag körde jag till volvo för att felsöka. Det var ingen kontakt mellan diagnosverktyg och bilen, men det var nånting annat som var fel. Nån + slad som gjorde att bilen kunde inte komunicera med diagnosverktyg. De var snälla.. fixade de snabbt, uppdaterade nya mjukvara sen.. körde jag.. Allt fungerar ok, men, det är lite för tidigt att säga om det är bättre, om bilen drar mer eller mindre.. men.. det får vi se..
Till slut, det verkar vara ok med spjällhus från atech2. Lämna/hämta man själv, kostar 3250 sek. Allt gick på 4300 + två körningar till torup (atech2 firma) (3250 spjäll, 2x sek spjällhuspackning, 1000 volvo). Ändå, var det billigare än 7000 som bildeve ville ha och man få hoppas att det blir bättre också..

MVh,
av Fred
Trevligt att höra att Atech-spjällen fungerar! Nu har du ju ett kontaktlöst spjäll så du kommer aldrig få samma problem som vi med originalspjäll alltid riskerar.
av addis
imorgon ska jag på besiktning. Jag får se om avgasvärdet ser också bra ut.. Ska berätta mer imorgon.. om allt är OK.

Vad kan vara dålig med atech2, rätt långa väntetid om de har inte ditt modell på lager. Jag fick vänta i 2 veckor, därför att de skickar spjällhuset till tyskland.

MVH,
Användarvisningsbild
av JRS
samma visa,,,,folk som lägger mer energi på att gnälla om trådar istället för att hlälpa til???!!!

Hej Nu fungerar det. Det visade sig vara :-/ O-[…]

Nu går det att bygga och beställa ES90 […]

740 lambda

Kolla först vakuumslangen mellan insug och M[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Du får googla runt. Har för mig att det[…]