Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Uthil
Tja!

Nej jag nötte inte på startmotorn, den sa ingenting. Som om startmotorn skulle vara sönder. Och som Sidhabo säger låter det som ett till tecken att givaren börjar ge upp. Har inte fått delen än men snart kommer den väl. Hoppas jag.
av Uthil
Tja, är uppe i stugan nu, och när jag skulle åka in till byn för att chacka cigg, så växlade den inte, körde på eco programmet men varvet gick upp på 6000 den fixade tills sig till slut, men som det är sagt tidigare, växelgivaren börjar sanneligen ge upp, helt klart. Byta den så tror jag allt kommer ramla på plats, var och bes igår på lidingö by the way, helt rent papper, Thats cool...
av Uthil
Tja igen! Hemma i huset, Kollade mekonomen om denna givare som jag har pratat om, kan den heta vevaxellägesgivare? Om inte, då har fan i mekonomen den!
Användarvisningsbild
av sidhabo
Uthil skrev:Tja igen! Hemma i huset, Kollade mekonomen om denna givare som jag har pratat om, kan den heta vevaxellägesgivare? Om inte, då har fan i mekonomen den!
Vevaxellägesgivare är inte det du ska ha. Men du har ju hittat den på Skruvat ... :???:
Användarvisningsbild
av sidhabo
Tror inte Mekonomen har den. Skruvat eller Bilia som gäller.
av 855a
Mekonomen har den inte, jag fick köpa på bilia, drygt 1200:-

Ska själv byta nästa vecka.
av Uthil
Ok! Jag köpte den hos skruvat.se för 650 spänn, fri frakt över 500 kr, Och ska också byta den nästa vecka när jag kommer hem från småland..
av Uthil
Tja igen hemma från småland. kollade på en grej med denna givare, i haynes boken så står det att denna givare jag har köpt är en varvtalsgivare, men hos skruvat en switch? Vad är skillnaden, blir lite osäker där! Som som kan svara på det?

Hade
av *pettson*
Uthil skrev:Tja igen hemma från småland. kollade på en grej med denna givare, i haynes boken så står det att denna givare jag har köpt är en varvtalsgivare, men hos skruvat en switch? Vad är skillnaden, blir lite osäker där! Som som kan svara på det?

Hade
Bara du kan svara på det ... Bara du vet vad du fått i paketet. Om detaljen är en sladd med en liten givare i ändan, eller om det är en större metallenhet med sladdar på..

Har funnit mikrobrytare som kan passa. Men de ser […]

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

Saknar Android Auto

Den ska passa. Jag pratade även med Volvo sup[…]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]