Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rick
Har ett glapp när man "ruskar" framhjulet i överkant och oljud när man svänger tvärt till vänster= troligen kasst hjullager :-(

Tur man har närma till Biltema tänker man och ger sig iväg, men enligt reservdelskillen så är dessa lager slut i hela Sverige och restade till V37 (mumlade något om en avdelningschef som sagt upp sig?)... Ingen som vet om någon biltema butik i Skåne som fortfarande har dessa lager kvar?
skiljer ju en hel del mellan Biltemas 599:- och Skruvat.se som tar 1250:- Mekonomen tar 1750:-
vi har ju uppdaterat vår hemsida biltema.se, och du kan numera kolla vilka produkter som finns i lager i vald butik, gör som så att du går in på sidan och letar upp lagret eller söker på art- nr: 74101 och sen trycker du på det gröna plustecknet så läggs artikeln i inköpslistan och sen längre upp på sidan till höger under alla kategorier hittar du den, och väl därinne kan du välja önskad butik och få veta lagerstatus och hyllplats i vald butik.
Finns en del intressant att läsa om Biltemas hjullager här på forumet.
Sök!

Skulle själv aldrig sätta dit ett sådant på en bil som ska ut i trafiken.

Varför inte prova med Volvo orginal?
Är värt priset.

mvh Roland
Ringhede skrev:Ok lurigt att hitta
här är inlägget

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a

sida 4 med bilder på lagret
OK, tack för tipset inte mycket till gods i en så kritisk detalj... Blir nog skruvat.se som får bli lagerleverantör. Har undersökt och kommit fram till att alla 4 hjullagerna behöver bytas...

Har en 945T+ 93:a som rullat snart 41000 mil, med original lager, Volvo är inte vad det varit längre...
Broms ok bak volvo v50 2010

Vad menar du? Vill du verkligen ha orginal ok me[…]

Rattsensor

Hej. Jag hade fel i min bil på ABS antislad[…]

Tjena på er, Har precis servat min V70 D2 2[…]

Händer mig titt som tätt, men kanske int[…]