Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Det är riktigt svårt det här med bilbyte. Jag har kommit fram till att jag egentligen är för snål.

Har tittat mycket på bilar senaste halvåret och kommit fram till att det är en V70 II jag vill ha.
Men, lägga så mycket pengar på en bil när jag har en hyggligt modern som fungerar? Riktigt svårt...
Gick och köpte mig en lectussäng och en 1-veckas semester till Cypern och en 3 veckors resa till USA/Kanada istället, så nu dröjjer nog ett bilköp tills nästa år oavsett vad jag kommer fram till. (Fast jag har ju gjort helomvändningar förut)

Saaben ombesiktades igår och får nu rulla ett år till.

Hittade även ett lastnät på blocket i förrgår och köpte det igår, så nu kan jag ta bort inssynsskyddet och lasta på höjden utan att vara orolig för att få något i bakhuvudet.

Bild
Kameran i en Xperia är riktigt dålig, men sådär ser det ut. Precis som volvos så sitter det i en kasett och dras ut som en rullgardin.
Användarvisningsbild
av Brainy
Idag har jag varit i stora putsartagen.

Jag testade först schampot som syns ovan. Jag tyckte inte resultatet blev bättre än av mitt vanliga schampo, men svampen gick betydligt mer friktionsfritt över lacken så risken för tvättrepor sjunker nog drastiskt. Sen så är det betydligt drygare så i slutändan är det nog billigare än mitt vanliga schampo med.
Men som sagt, inget revolutionerande i resultat men jag kommer nog inhandla en flaska till när den där är slut.

Sen testade jag ett vax som jag fått tips om, annars hade jag aldrig kommit på tanken att köpa det. Det är ett Collinite (sysslar främst med båtvax om jag förstått rätt) No. 476S. Fås enklast tag på via Ebay från USA.
Även här lär jag säga att resultatet i sig inte blev bättre än dom vanliga konsumentvax jag använt tidigare, men ack så mycket mer lättarbetat! Jag har aldrig lagt på ett så lättarbetat vax, det var nästan så det gjorde jobbet åt mig ;)

Lät detta stå i garaget i några timmar och tog sedan ut bilen på parkeringen i bättre ljus för att se så att allt såg bra ut och la sedan på lackskyddet som ses ovan. Och det var här jag blev riktigt imponerad! Håller glansen som den gav i sig en längre stund så är det en helt sjukt bra produkt! Jag återkommer längre fram med hur den har stått emot väder, vind och tvättar.

Ett par foton tagna med taskig mobilkamera. Ska försöka få med mig systemkameran och ta några vettiga foton utomhus så snart som möjligt. Om inte annat nästa helg då jag ska iväg på en träff.

Bild

Bild

/Anders
  • 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 78
Luktar avgaser i kupen

Jämte oljepåfyllningen går en sla[…]