Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

webmaster skrev:Du kommer inte kunna se spellistor och ändra låt via stereon och/eller rattknapparna, utan måste styra Spotify via telefonen

När jag var ute och testade hos Upplands Motor så var det som att minst en låt krävdes för att USB skulle kunna initiera och hitta telefonen. Var den tom fick jag "Oläsbar"

Noterbart är att stereons display kommer visa mp3-tags från Ipod-delen och inte det som körs via Spotify - men det känns som man kan stå ut med :)

OBS! Som Brainy skriver gjordes dessa testar av förklarliga skäl med gamla OS:et
Så stereon ska vara i USB-läge, och när den är det så kör man Spotify på iPhonen och då går ljudet alltså ut i bilens högtalare?
Skitbra att/om det ens funkar men aningen B att visa fel tags. Inga tags alls hade ju varit mer lämpligt :)
Nu har jag varit ute och testat!
Efter IOS4 så hittar min bil inte iPhonen alls om jag ansluter den med USB så den ingången kan vi glömma (vi som har dubbla).

Men - med iPodingången så tyckte jag att jag hörde nån sekunds Spotifyljud, sen fortsatte den spela från iPod-delen av iPhonen (det går ju inte att pausa/stoppa en låt, bara stänga av stereon eller byta källa). Jag bytte låt i Spotify några gånger framåt och se på fan, den började spela Spotifyljudet med med ID3-taggen från senast spelade iPodlåt!
Det buggar en del, jag testade bara några minuter men att hoppa bakåt mellan låtarna verkar funka sämre än framåt. Men att byta till en helt annan låt som låg på en annan spellista funkade. Nu orkar jag inte tömma min iPhone på musik men det känns som att problemet är att iPod-delen hela tiden vill ta fokus.

Nu vet vi det iaf :)
Tartryffel skrev:
webmaster skrev:Du kommer inte kunna se spellistor och ändra låt via stereon och/eller rattknapparna, utan måste styra Spotify via telefonen

När jag var ute och testade hos Upplands Motor så var det som att minst en låt krävdes för att USB skulle kunna initiera och hitta telefonen. Var den tom fick jag "Oläsbar"

Noterbart är att stereons display kommer visa mp3-tags från Ipod-delen och inte det som körs via Spotify - men det känns som man kan stå ut med :)

OBS! Som Brainy skriver gjordes dessa testar av förklarliga skäl med gamla OS:et
Så stereon ska vara i USB-läge, och när den är det så kör man Spotify på iPhonen och då går ljudet alltså ut i bilens högtalare?
Skitbra att/om det ens funkar men aningen B att visa fel tags. Inga tags alls hade ju varit mer lämpligt :)
Nej enda sättet är att köra ljudet från Spotify är från din telefons ljudutgång (runda hålet) till bilens AUX-ingång i mittkonsolens förvaringsfack
Då får jag överbevisa dig, precis som Brainy gjorde med mig i den här tråden igår...
Sen om du läser mitt inlägg 00.14, tre inlägg upp, så ser du att det fungerar med Spotify även via andra kontakter än AUX/3.5 mm
Du har inte läst denna va?
viewtopic.php?p=416831#p416831

Det fungerar att spela spotify via usb på iaf de senaste årsmodellerna.
Detta testades dock av förklarliga anledningar inte med ios4.
En fråga, jag antar att Iphone-anslutningen använder samma USB-kontakt som man sätter USB-minne i? Jag funderar på om man kan ha båda anslutna i synnerhet som min kommande bil kommer ha hörlursuttag i baksätet och vad jag förstår kan varje uttag lyssna på sina egna ljudkällor. Någon som vet?
philipsguy skrev:En fråga, jag antar att Iphone-anslutningen använder samma USB-kontakt som man sätter USB-minne i? Jag funderar på om man kan ha båda anslutna i synnerhet som min kommande bil kommer ha hörlursuttag i baksätet och vad jag förstår kan varje uttag lyssna på sina egna ljudkällor. Någon som vet?
Det är väl bara en kontakt, inte två?
Startade om iPhonen men får fortfarande "Ogiltig anslutning" när jag ansluter telefonen till USB:t. :shock: Funker ikke for meg. Är det någon speciell mjukvara man måste ladda ner till bilen för att få iPhonen att funka? Min Volvo-verkstad visste ingenting och i instruktionsboken står det nada för att få det hela att funka.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Är det onormalt att generatorn laddar 14,9-15[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Tja har samma problem på min d5(d5244t4) H[…]

Har en 2022a, verkar inte ha några problem m[…]

D4 VEA dricker olja

Kollade lite närmare på ihop­sä[…]