Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Choelo
ansjo skrev:Tydligen ska Polestar göra om hemsidan, därav sin både tråkiga och dåligt uppdaterade sida.
Info från Polestar själva, då jag var på G att effektoptimera min förra 2,5T och hade mailkontakt med dem.

Precis som ansjo säger så håller Polestar på med en helt ny hemsida som kommer gå live inom någon vecka.
Citerar mejl-svaret från en Polestar anställd
"Vi lanserar en ny hemsida också så uppdateringarna kommer att finnas när den går live om någon vecka."
av megalooser
Rådlös skrev:Jag har varit båtägare en längre tid, och då med en Volvo Penta-motor. Volvo i allmänhet har en mindre lyckad policy på internet, tycker jag. Det är ofta bedrövligt svårnavigerade sidor, med minimal information. Vill man ha t.ex. teknisk information så får man söka den hos dom enskilda återförsäljarna i stället.
Söker man nu information om sin bil eller sin båtmotor, så är det en massa flashiga reklamfilmer innan man släpps fram till det område man söker.
Håller med. Tex. nu vid skiftet mellan MY10 och MY11 så kom den tryckta pappersbroschyren ut innan de hade uppdaterat sin websidor vilket ju måste gå mycket snabbare att göra än att skicka runt massa papper. Gör man något sådant så har man ganska lite koll på hur folk skaffar information nuförtiden och prioriterar helt fel.

Sedan är det också som du säger med massa flash/filmer och junk som visar allt utom det man vill veta eller letar efter. Fast det är inte bara Volvo utan det har blivit en trend tyvärr. Helst ska man tvingas kontakta någon återförsäljare som man inte alls vill prata med för att få informationen så att de ska kunna övertala en att köpa något (typ polestar - sedan kan man alltid skylla på att man ska göra ny design på websidan om någon undrar).
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Choelo skrev:
ansjo skrev:Tydligen ska Polestar göra om hemsidan, därav sin både tråkiga och dåligt uppdaterade sida.
Info från Polestar själva, då jag var på G att effektoptimera min förra 2,5T och hade mailkontakt med dem.

Precis som ansjo säger så håller Polestar på med en helt ny hemsida som kommer gå live inom någon vecka.
Citerar mejl-svaret från en Polestar anställd
"Vi lanserar en ny hemsida också så uppdateringarna kommer att finnas när den går live om någon vecka."
Det där måste ju vara världshistoriens sämsta ursäkt.

Hur lång tid tar det att lägga till en rad till i listan med modeller på den gamla hemsidan ?:-/ ?:-/ ?:-/ max 30 sekunder, det fixar ju vilken barnunge som helst .... i vänta på den nya hemsidan som verkar ta tid.

-Öppna listan
-Lägg till "D5 AWD 225 hk/460 Nm"
-Spara
-Uppdatera sidan.

Det bör inte ta över 30 sekunder.....
av Twendor
Endelig har Polestar oppdatert siden sin. :)
Her finnes de nyeste oppgraderingene. Inklusive den nedtunede D5 motoren(2.4D-awd med i listene).
Her blir det stort salg av 2.4D-awd(fra My11 nytt navn på motoren D3-awd) og deretter Polestar optimering.
Effekten blir da på 225 hk og 460 nm for 11 100 Svkr mindre enn en original D5 fra fabrikken. ?:-/

http://www.polestar.se/media/Polestar%2 ... 100623.pdf

Mvh Twendor.
av Staffan001
Twendor skrev:Endelig har Polestar oppdatert siden sin. :)
Her finnes de nyeste oppgraderingene. Inklusive den nedtunede D5 motoren(2.4D-awd med i listene).
Her blir det stort salg av 2.4D-awd(fra My11 nytt navn på motoren D3-awd) og deretter Polestar optimering.
Effekten blir da på 225 hk og 460 nm for 11 100 Svkr mindre enn en original D5 fra fabrikken. ?:-/

http://www.polestar.se/media/Polestar%2 ... 100623.pdf

Mvh Twendor.
Fortfarande inte en uppgift om prestanda
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Tack Twendor för din uppmärksamhet!

Det var ju en väldigt enkel väg att presentera de nya modellernas opitmering, PDF. ?:-/

Vi väntar fortfarande på Polestars nya webb med mera utförlig dokumentation!

Funderar dock på att satsa på en uppgradering. Det som stör är ju självklart att 2,4D-ägarna gör en så mycket bättre affär. Dock får man unna sina medmänniskor lite lycka utan att känna bitterhet. Får trösta mig med att det står D5 i baken på min vagn. Alltid någon som imponeras... :D

Hälsningar

Henry
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Henry_Fågeljazz skrev:. Får trösta mig med att det står D5 i baken på min vagn. Alltid någon som imponeras... :D
Ska nog plocka av mitt D5 märke, Det visar bara att man är en idiotisk looser som betalat 11.000 mer för att få 20 hk mindre.
av Tartryffel
VolvoB20 skrev:
Henry_Fågeljazz skrev:. Får trösta mig med att det står D5 i baken på min vagn. Alltid någon som imponeras... :D
Ska nog plocka av mitt D5 märke, Det visar bara att man är en idiotisk looser som betalat 11.000 mer för att få 20 hk mindre.
http://www.loseloose.com/

;) gonatt
av Twendor
Henry_Fågeljazz skrev:Tack Twendor för din uppmärksamhet!

Det var ju en väldigt enkel väg att presentera de nya modellernas opitmering, PDF. ?:-/

Vi väntar fortfarande på Polestars nya webb med mera utförlig dokumentation!

Funderar dock på att satsa på en uppgradering. Det som stör är ju självklart att 2,4D-ägarna gör en så mycket bättre affär. Dock får man unna sina medmänniskor lite lycka utan att känna bitterhet. Får trösta mig med att det står D5 i baken på min vagn. Alltid någon som imponeras... :D

Hälsningar

Henry
Det ble litt feil å kalle det en oppgradert webb side :mrgreen:
En PDF er vel heller et tekstark, men det inneholdt de siste modellene om ikke annet.?
Når det gjelder faktaopplysninger fra private trimfirma og Polestar, virker det som at de ikke ønsker å opplyse de eksakte faktatallene for sine optimaliseringer, mulig de ikke ønsker å bli sammenlignet?
På min bakluke står det bare et ord bestående av bare tre bokstver(AWD) :mrgreen:
Nå virker det iallefall meningsløst å ha et D5 merke på bakluken, betalt en hel masse kroner for et plastmerke?
Når man kan få både BSR merket for bare 7900 kr eller Polestarmerket for 8900.
Jeg har alltid fjernet mine motoremblem de siste 20 årene, både Cosworth, AMG, 960 24V, D5 osv.
Alltid moro når man har forholdsvis anonyme familiebiler som går relativt godt. Men det er min personlige mening.
Twendor
av megalooser
VolvoB20 skrev:
Ja, det känns ju inte som en merit direkt.. kanske ska klistra dit D -20 ìstället.

Mätarhuset får sin signal via styrboxen[…]

Såg nu att 48.63 kPa bara är 7.053185 P[…]

Instrumentpanel volvo v70n 2003 byta?

Till en 03a passar bara panelen från 03 och […]

Vi som beställt nya XC60

Jodå, det syns att bilen har det från […]