Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Uppgraderade igår min Iphone till OS4 vilket fungerade mycket bra i sig men besvikelsen kom när jag pluggade in den till bilen. Tidigare har den varnat och frågat om man vill sätta den i flygplansläge men nu verkar det bara vara stendött. :cry:

Någon som har lyckats få detta att fungera eller som känner till hur man får igång den igen. Man har ju blivit beroende av kunna spela upp spellistorna från telefonen.

/Sören
Jag gick ut och testade nu. Jag har iPod- och USB-interface så jag ansluter förstås iPhonen till iPodkontakten. Har aldrig testat att ansluta iPhonen till USB, vill du att jag ska göra det också?
Ingen skillnad i funktion, däremot kommer inte meddelandet om flygplansläge upp längre. Istället detta:
Bild
Tartryffel skrev:
pixelworks skrev:Någon som vet om IOS4 funkar med Bluetooth?

Pedalen, får först min bil nästa fredag, då ska jag testa :D
Det gamla OS:et fungerade ju med BT så varför skulle inte IOS4 göra det?
Underskatta aldrig dumhet pådriven av marknadskrafter.. :)
Tartryffel skrev:
pixelworks skrev:Någon som vet om IOS4 funkar med Bluetooth?

Pedalen, får först min bil nästa fredag, då ska jag testa :D
Det gamla OS:et fungerade ju med BT så varför skulle inte IOS4 göra det?
Det beror väl på vilka ändringar dom har gjort.
Samma problem här.

Hur har det varit innan för er, har ni t ex kunnat köra Spotify via iPhone och USB:n?
BT-tjänsten är ju en standard som telefonen har specad, liksom bilen. Den kan man inte bara ta bort. Där handlar det inte om kompatibilitet, BT har ett bestämt utseende och från OS3 så har iPhone den funktionen.

Spotify går inte, och kommer aldrig gå, att köra via USB. USB-spelaren läser mp3- och wma-filerna som finns på iPhonen och spelar upp dem som om den vore ett USB-minne. Spotify är strömmande musik (cachad musik är krypterad) och funkar därför inte.

I teorin skulle det gå att få ut det ljudet via iPodingången. Men eftersom det är iPodfunktionen, med spellistor och kategorier, i iPhonen som läses av bilen så kommer du inte att se Spotify där. Så länge Apple inte tillåter att annan mjukvara än deras egen iPodfunktion får kommunicera på samma sätt utåt förstås, men det lär knappast hända.

edit: ovanstående var bara skitprat visade det sig. Låter det stå kvar, alltid roar det någon :)
Senast redigerad av 1 Tartryffel, redigerad totalt 0 gånger.
Ok, tack för svar och klarläggande. Jag har gått i den villfarelsen att det skulle gå att ansluta iPhonen och Spotify via USB. Får väl köpa ett USB och ladda ner musik istället. Känns som ett steg 3 år tillbaka när man laddade ner musik på TPB. :(

iPhonen är ju redan idag ansluten telefonmässigt via BT, så att prata är ju inga problem. Ville ju komma åt musiken på Spotify som man alltid har med sig.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Antar att du menar att bilen är av modell&ari[…]

Bilen slutade driva

Det första jag funderar på är kopp[…]

Idag blev det skifte till vinterhjul. Ingen anledn[…]

V90 läggs ner.

Jo, jag vet att beslutet tas inom EU. Jag fundera[…]