NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jackoo
Pippolei skrev:kollade med nässjö däck idag och de tog 2500 för fjädrarna (H&R), 1500 för montering och 900 för hjulinställningen
Billiga hjulinställningar gör du på Däckcenter i Vetlanda ;)
Användarvisningsbild
av Fellow
Tänkte fråga, läst att några här på forumet fått ett motorfäste utbytt då dessa är undermåliga och belastar drivaxlarna för mycket. Min Volvoverkstad hade inte hört om detta och jag vill nu ha artikelnumret på denna del så jag kan ge till dem och få det beställt. Är det någon som vet vad fästet kallas? Tänkte om det finns powerflexbussning att köpa istället?
Användarvisningsbild
av Ronster
Vad jag har förstått efter ha läst lite på detta forum så ska man inte få problem med drivaxlarna på en sänkt V50 -08 2.0D. Men så är fallet för mig nu, och enligt min lokala Volvohandlare så är det bara byta drivaxlarna

Bilen är uttagen sent -07 och har nästan gått 10000 mil

Så min fråga är nu om någon vet om det ska bytas något mer för att inte få problemet igen? enligt meken på Volvo så skulle man inte göra det.

Det råkar inte vara någon Volvo mekaniker som vet om det finns någon lösning på problemet? och kanske har ett Art nr: på det man ska byta.

Mycket tacksam för svar

Mvh Ronnie
Senast redigerad av 1 Ronster, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Fellow
Ronster skrev:Vad jag har förstått efter ha läst lite på detta forum så ska man inte få problem med drivaxlarna på en sänkt V50 -08. Men så är fallet för mig nu, och enligt min lokala Volvohandlare så är det bara byta drivaxlarna

Bilen är uttagen sent -07 och har nästan gått 10000 mil

Så min fråga är nu om någon vet om det ska bytas något mer för att inte få problemet igen? enligt meken på Volvo så skulle man inte göra det.

Det råkar inte vara någon Volvo mekaniker som vet om det finns någon lösning på problemet? och kanske har ett Art nr: på det man ska byta.

Mycket tacksam för svar

Mvh Ronnie
Motorkudde och växellådsfäste som enligt vissa Volvoverkstäder hävdar vara det som gör att drivaxlarna belastas för mkt.
30778793
30741143
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]

Trögstyrd V70 trots ny servopump