Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pebben
NCR skrev:
Pebben skrev:
Raggz skrev: Företagshemligheter,, kan vara farligt att yppa sånt, speciellt om man jobbar på insidan, (pvö)
Vad har du hört det ??
Jag jobbar inte på insidan, håller på i helt annan bransch så jag vet inte huruvida det är hemligt eller inte. Dock tänker jag inte säga var ifall det är hemligt.
Eftersom det var du som sa att du "visste" att en akutbil hade 290hk så är det ok om jag tar din information med en stor nypa salt va?
Sen kommer det även dimljus på sidan ala XC90 på den nya XC70in. Men det var min kusins sysslings tvillingbror som sa på fyllan så nja jag vet inte.
av Pebben
mane skrev:Man behöver väl inte direkt vara "raketforskare" för att inse att den kommer turbo-version utav den nya Si6-motorn :?:
Anledningen till att T6-motorn inte finns i den nuvarande modellen beror på att motorn helt enkelt inte får plats i nuvarande S60/V70.
Nä det framstår väl som väldigt troligt, men frågan är om de hinner få in den i V70in eftersom provbilar redan rullar. Eller om de gör med den gamla T6:an ett tag först?
Användarvisningsbild
av mane
Pebben skrev:
mane skrev:Man behöver väl inte direkt vara "raketforskare" för att inse att den kommer turbo-version utav den nya Si6-motorn :?:
Anledningen till att T6-motorn inte finns i den nuvarande modellen beror på att motorn helt enkelt inte får plats i nuvarande S60/V70.
Nä det framstår väl som väldigt troligt, men frågan är om de hinner få in den i V70in eftersom provbilar redan rullar. Eller om de gör med den gamla T6:an ett tag först?
Testmotorer finns säkert framme.
Si6-motorn med 3.2L börjar tillverkas/levereras någon gång efter semestern. Turbomotorn sätts säkert i produktion efter detta. Alltså kommer S80n med turbo-sexa någon gång under nästa år.
Användarvisningsbild
av _Rick_
SI6 motorn kommer väl med lätttrycksturbo och 285 häst.

Nåt starkare kommer nog inte för då konkurerar den för mycket med V8:an

Men vem vet, den som lever får se :)
av Pebben
Precis, jag vet bara att det kommer en T6:a i V70in men om det är lätttryck eller fulltryck har jag ingen aning om. Dock tror jag som du att den kommer för nära V8:an för att det skall vara bra för Volvo.
Användarvisningsbild
av elmuppo
Pebben skrev:Precis, jag vet bara att det kommer en T6:a i V70in men om det är lätttryck eller fulltryck har jag ingen aning om. Dock tror jag som du att den kommer för nära V8:an för att det skall vara bra för Volvo.
Nu ska vi inte ha för stora förhoppningar om Si6T i V70Y.

//Branx
av NCR
Min förhoppning är att Volvo bestämmer sig för att göra som ett annat f.d. svenskt bilmärke och får tummen ur och producerar en 2,5T med etanoldrift.

Jag tankade för över 800:- igår och då har inte semesterhysterin ens kommit igång på allvar.

Att bara tillverka större och större V8:or, 6:0r osv kommer inom några år att vara lika hett som dansk bacon i Iran.
Användarvisningsbild
av åsaboe
Tror att du har rätt, NCR. Förresten, vad kostar bensinen nuförtiden?
Användarvisningsbild
av Brainy
11:55 tar preem här utanför och 11:80 står det på statoils skylt, hydro som ligger några 100m bort tog igår 11:55 även de.

Då känns det skönt att man vid någorlunda lugn körning kan köra på låga 0.7 :)

/Anders
Användarvisningsbild
av åsaboe
Då har det stigit litet sedan jag fyllde på runt 10 liter för någon månad sedan, har för mig att det kostade 11:29 litern då.

Åkt lite i helgen: - gubbe i V90 som ligger[…]

Är inte det kutym, att man bara redovisar &a[…]

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]

V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]