Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Efter 6 månader med Sation så fick det räcka.. Visst e den bra men inte som jag hade förväntat mig.
Blir en HTC Desire idag istället! Androidlur med grym snapdragonprocessor på 1 gb och HTC:s erkända byggkvalitet. 3,7" AMOLED-skärm, upp till 5 olika skrivbord kan man ha, och en massa appar finns genom Market.
Fast man får köpa till ett 8 GB minneskort så det blir lite lagringsutrymme med.
Såg att det var någon här i forumet som funderat på en Desire; finns det någon här som rent av äger en och kan bidra med recensioner?

M V H
---< Matz

Bild
Uppdatering: Åkte o handlade en idag..! Ligger just nu på laddning.
Kostade 4740:- minus lite innestående rabatt.
Ska bli spännande att dra igång den sen :-)

Eftersom det finns flera på forumet som har HTC (eller Androider) så kanske vi skulle skapa någon tråd som behandlar apparna?! Lite tips om smarta/bra/behändiga appar som vi kör med.
Jafan, jag skapar en sån tråd i Klotterplanket så de som vill kan fylla på. Tips på appar kan man aldrig få för mycket av!

Ser fram mot din recension vad det lider, jaha!

M V
---> Matz
Är nöjd med min HTC Desire efter ett par veckors användande.
Många praktiska program finns det, många möjligheter att göra (olika) startskärmar med olika widgets, snabb på alla sätt o vis.
På minussidan är helt klart foton..Bara 5 MP; lite skillnad mot Sations 12 MP som dessutom blev riktigt bra. Skärmens storlek och allt pillande suger en del batteri med men det blir nog bättre när man lekt av sej.

/Matzen10
Nu är det inte bara megapixlar som styr kvaliteten på bilderna. Själva optiken spelar roll,även storleken på bildsensorn.

Om du nu inte ska skriva ut dina bilder på stora papperskopior där fler MP krävs för att få bra kvalitet så klarar man sig med 5MP om man ska ha dom på datorn
Bra optik eller inte, det är en telefon och jag är övertygad om att en billig digitalkamera tar bättre bilder än en dyr mobiltelefon. Det känns bara konstigt att gå in på bildkvalité, optik och krav när det bara är en telefon :D Men visst, det finns dåliga och mindre dåliga kameror i telefonerna. De flesta tar väl bara lite partybilder och lägger ut dessa på Facebook eller någon blogg och då känns det ju som slöseri med bra resurser att använda något bättre :lol:

Som jag ser det är är Saitos stora akilleshäl dess operativsystem. Iphone verkar ha blivit någon slags standard i ena lägret och Android i det andra lägret. Att då köra Symbian som OS känns bara... ute. Vad jag inte förstår med HTC är att de knappt hinner släppa en modell innan det kommer en ersättare. För några veckor sedan var det HTC Hero som var da shit men nu är det Desire. Vad blir det nästa vecka? Det roliga med Android OS är just alla små program (jag vägrar kalla det "appar") man kan ladda ned och installera. Jag hittade bland annat en metalldetektor ?:-/
Nästa veckas HTC-release är HTC HD Mini!

Visst blir bilderna i mobilerna undermåliga i jämförelse med Hubble. Men jämfört med andra objekt i samma genre finns det ju skillnader; det är det jag menar med att Satio har den bästa kameran..

Olika OS har olika företräden beroende på vem användaren är; smaken är som baken. Symbian (Nokiautvecklat) som finns i Sation är inte alls dum även om det finns modernare och/eller andra idag. Knappast något bottennapp dock.
Som tidigare trogen SE-användare var jag nöjd med Symbian och touchskärmen men det var väl mycket "icke-SE" för min del och det avgjorde mitt byte.
Kanske ska lägga ut annons här på forumet på SE:n..? Hmm.. Får klura på det ett tag..

M V H
---> matz
Själv kör jag på med min Satio som jag kommer bra överens med än så länge, tycker den fungerar bra faktiskt. Det enda jag stör mig på är att om den ligger så batteriet tar slut så har jag riktigt usel batteritid efter det, vi snackar ladda typ en gång om dagen. En hard reset löser problemet men det är som sagt irriterande, nu sker det iofs väldigt sällan att det går så långt att batteriet tar slut så ett så stort problem är det inte. Sen är det bara att konstatera att när det utvecklas appar så är det till iphone och android det kommer, ett exempel är Handelsbankens mobillösning.

Har dock börjat snegla mot X10-modellerna så får se hur länge prylbegäret kan stävjas. :D
ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]

Gänglåsning "släpper" vi[…]