...

Moderator: Moderatorer

av Willis
Tjena alla Jagrullare,

Hur brukar ni göra när ni tackar i trafiken? Ex. efter att någon varit schysst och flyttat på sig till vägrenen.
Själv är det blinkers, ett blink åt vadera håll eller varningsblinkersen.

Hur gör ni? :)

MVH
Willis
Senast redigerad av 1 Willis, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Funk
Brainy skrev:Vänster höger blink.
+1 eller med en vinkning...

/Thomas
av Forssen
Dalmans skrev:Höger+vänster blink eller varningsblinkers.

Blir dessutom redigt förbannad när det är jag som släpper förbi och inte blir tackad :evil:
Haha ja faktiskt, har märkt att det är oftast lastbilchaffisar som tackar och inte vanliga nötter ute i trafiken.

Som tex så var det ett fullt ekipage som skulle in i min fil, såg att han blinka åt höger så jag bromsa lite lätt och blinka till med helljuset, han svängde in och blinka höger och vänster med varnningsblinkers, jag svarade självklart med en till blinkning med helljuset. Man blir faktiskt glad när sådant uppskattas.
Användarvisningsbild
av Guligan
Jag parkerar dagligen (arbetsdagar) i ett trångt p-hus intill arbetsplatsen. På morgon o em så är det en del trafik i huset och man behöver rangera om/backa o greja lite för att det skall flyta på. Jag brukar vara snabb att backa undan och visst förväntar man sig en liten vink, nickning eller liknande. När jag inte får denna respons så blir jag faktiskt lite sur.
av llesrof
Jag brukar sträcka upp ett långfinger som tack. Jag har sett att det är många som gör den gesten. Skämt åt sido... det beror på omständigheterna. Är det mycket trafik och trångt ser jag ingen anledning till att förvirra mina medtrafikanter med att hålla på att blinka åt olika håll så då brukar jag hålla upp handen som tack. Om jag håller till höger för att släppa förbi någon som vill om är det sällan man får någon form av tack, men de har väl så bråttom att de inte har tid att tänka på sånt. Däremot är det rätt ofta som jag får en liten vinkning när jag kör i en kö och släpper in någon från en tvärgata. Jag brukar vara rätt snäll när det gäller sånt eftersom jag själv blir glad när jag blir insläppt.

Såvitt jag vet ska multirem bytas samtidigt […]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Jag har nu bestämt mig för att inte k&ou[…]

V60 Cross Country eftertraktade

Hur står sig bensinvarianten då? All[…]

Hej på er, En snabbfråga; behöve[…]