- sön 20 jun 2010, 16:03
#420236

Jag skarvade ju om kabeln vid signalhornet och upptäckte att vissa ledare va lite svarta....kan väl bränt när det blev kortslutning. Ohmmäter mellan plats 27 i säkringsdosan där en tvåfärgad kabel går in och anslutningen vid signalhornet å fåt tokhögt värde när jag trycker på tutan. Såg inte den kabeln i ratten när jag öppnade så kanske går å komma åt den under ratten, försökte få bort den kåpan. En skruv höll fast den men sen e de juh blinkers- å spolararmarna som tar i. Inte säker på hur de tas av. Frustrationen gör inte att huvudet funkar så bra i kombination med att bilar inte är min starka sida heh
gnestakalle skrev:pasolini skrev:Nu e ja så trött på bilar att hälften vore nog. Kommit in i ratten men inte blev ja klokare för de :( Frågan e om de inte e lättast att dra en ny kabel från hornet som jag avsäkrar i säkringsdosan och ansluter en tryckknapp som jag fäster någonstans på instrumentpanelen och märker denna.Svårt att kommentera när man inte ser det hela med egna ögon, du har alltså inte kunnat identifiera vad som trycker mot vad?
Mvh GK

Jag skarvade ju om kabeln vid signalhornet och upptäckte att vissa ledare va lite svarta....kan väl bränt när det blev kortslutning. Ohmmäter mellan plats 27 i säkringsdosan där en tvåfärgad kabel går in och anslutningen vid signalhornet å fåt tokhögt värde när jag trycker på tutan. Såg inte den kabeln i ratten när jag öppnade så kanske går å komma åt den under ratten, försökte få bort den kåpan. En skruv höll fast den men sen e de juh blinkers- å spolararmarna som tar i. Inte säker på hur de tas av. Frustrationen gör inte att huvudet funkar så bra i kombination med att bilar inte är min starka sida heh