Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Vart har du Volvobilen försäkrad?

Volvia
56
44%
Folksam
11
9%
Trygg Hansa
13
10%
IF Skadeförsäkring
4
3%
Länsförsäkringar
33
26%
Dina Försäkringar
2
2%
Aktsam
3
2%
Atava
2
2%
Salus Ansvar
Inga röster
0%
Gjensidige
1
1%
Annan
3
2%
siamthai skrev:Gjensidige! De var billigast, jag kollade med samtliga andra och alla andra var dyrare även om Volvia bara kostade marginellt mer. Varför? Har inte hört något mer negativt om Gjensidige än andra bolag så varför inte? (^_^)
Förvånande. Jag var inne på deras hemsida och beräknade vad min bil skulle kosta och de var mycket dyrare än Volvia, som jag har nu. De var 919:-/år dyrare. Dessutom har de högre självrisker. Exempelvis har de en grundsjälvrisk på Trafikförsäkringen på 1.000:- och högre stöldsjälvrisk.
Förvånar inte mig det minsta. Det skiljer jättemycket. Och det finns inget som säger att om ett bolag är billigast för en viss person så är det det för en annan också.

Som KKR säger så finns det ju andra saker än priset att kolla på också.
KristofferL skrev:Trygg hansa få 4000kr om året var billigaste av alla.

samma för mig, strax under 4000 kr hos trygg hansa. hoppas jag aldrig behöver nyttja den såklart! :D
Jag har Länsförsäkringar på mina tre bilar, det finns hittills ingen som kunnat konkurrera när det gäller priset under alla år jag haft bilförsäkring. Jo faktiskt en gång, på en Daihatsu Charad där var Trygg Hansa billigare första året, sen var det bara att byta tillbaks till LF igen...

När det gäller Volvia´s slogan om att det alltid är originaldelar som monteras vid reparation, gäller detta även bilar som är äldre än 3år då det är först och främst begagnade delar som gäller vid reparation på dessa!? Blir det även då originaldelar eller kan det bli piratdelar som kommer på tal?
Jag kör med Länets och har gjort så på alla mina bilar, har varit billigast för mig och har aldrig varit några som helst problem vid skada. Nuvarande bilen var Volvia billigare ända tills jag ringde mitt lokala Länetskontor som direkt la sig en bit under Volvia vilket Volvia/IF inte kunde matcha, kör hel- och mer-försäkring.
Oljeläckage s60 2,5t 2005

Det är inte säkert det går att k&a[…]

I mitt försvar är att AI ljög f&oum[…]

Kupéfläkten står still

Det kan eventuellt gå att skönja (och p[…]

Halvljus

Mät matningsspänningen med en multimeter[…]