Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
suk215 skrev:jag tyckte i alla fall att det blev shysst HELT rensat , putsbög som man är så är det dessutom lättare att hålla rent :D
Jag tror som dig.. blir rejält enklare att hålla rent och putsa om de är helt rensat.. men eftersom jag inte har någon grill som visar "Volvo" så vill jag inte göra min bil helt "Volvo-lös" :P
Användarvisningsbild
av StringerBell
Putsa? Det är sådant man gör innan man åker till Vallåkra-träffen (eller väl där, snarare). Vi andra lämnar in bilen för lackbehandling en gång om året och svamptvättar i övrigt. Bilen blir ju smutsig igen vid nästa resa i regn.
av suk215
opA skrev:
suk215 skrev:jag tyckte i alla fall att det blev shysst HELT rensat , putsbög som man är så är det dessutom lättare att hålla rent :D
Jag tror som dig.. blir rejält enklare att hålla rent och putsa om de är helt rensat.. men eftersom jag inte har någon grill som visar "Volvo" så vill jag inte göra min bil helt "Volvo-lös" :P

vad har du för grill ???

har du bild får du gärna maila : [email protected]
Användarvisningsbild
av opA
suk215 skrev:vad har du för grill ???

har du bild får du gärna maila : [email protected]
Bild

XC Grill Svart/Krom
av Lazy
Som jag sagt tidigare i denna tråd så tycker jag att för mycket emblem bak på bilen inte ser bra ut, men nu har jag fått ett jäkligt snyggt emblem från "Polestar" att sätta på bilen och frågan är om/var jag ska sätta det? ?:-/
Användarvisningsbild
av NordmanV8
Hmmm.
Stog och tvättade min nyinköpta bil i går... Kom till emblemen bak och konstaterade att det inte varit tvättat speciellt bra mellan alla bokstäver. Lite trångt och pilligt är det ju..

Men jag vill ju behålla mina beteckningar, samt byta ut VOLVO mot V O L V O (med mellanrum). :roll:
Man kanske ska ta bort "AWD" i alla fall men ha kvar V8..?

Ähh, kluven i denna fråga.
Hade jag haft "tråkiga" beteckningar hade jag nog tagit bort dem, dels för att det är snyggt samt att det är lättare att hålla rent.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Ta bort emblemen och skaffa V8 AWD som registreringsnummer. :P
av Bitez
Jag beställde min bil utan motorbeteckning, men när vi väl stod där i leverans hallen så såg jag de inte hade tagit bort den, lite besviken blev jag, men säljaren visade mig en annan som tagit bort motorbeteckningen, ärligt så såg det ganska fult ut. Det såg liksom ut som om det var ngt som fattades... Så för symmetrin skull skulle man ju tagit bort V70 på v. sida och motorbetäckning på h. sida.. Jag fick även se en sådan bil där bara V O L V O stod kvar... Och då såg det ännu mera naket ut... så jag kom fram till o behålla :D Men, om det hade stått Drive o skit hade jag lätt tagit bort dem.

trevlig helg ;)
av suk215
Ynot skrev:Som jag sagt tidigare i denna tråd så tycker jag att för mycket emblem bak på bilen inte ser bra ut, men nu har jag fått ett jäkligt snyggt emblem från "Polestar" att sätta på bilen och frågan är om/var jag ska sätta det? ?:-/

helt rensat ... o sen polestar i nederkant högersida ? 8)
Användarvisningsbild
av NordmanV8
Jag satt och redigerade en bild på bilen bakifrån i Paint.
Tog bort emblemen, men som Bitez säger så ser det konstigt ut på något sätt... Blir till att behålla emblemen för min del.
Har beställt V O L V O till bakluckan för att få en "nyare" look :roll:
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
244 - Bälte bak

Frågor: Fanns inget på skrotarna? Du m[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]