Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Hittade vattenläckan nu. Tror det är en slang till värmepaketet som sitter inklämd under fördelaren mellan motorn och torpedväggen som det gurglade och droppade ur när jag klämde på kylarslangen.

Med nuvarande intresse så har jag nog fixat det tills oktober när det börjar bli frost för det blir för dyrt med en liter glykol om dagen :lol:
Användarvisningsbild
av päpplet
har gjort en mindre insats mot den eviga rosten. Sprutade baljorna i skuffen med linolja och stoppade i ett par dräneringspluttar så jag slipper fylla dom med vatten och grus :roll: Funderar på lite stänkskydd runt om för att minska stenskotten.
Passade på att spruta lite på div rostfläckar och nederkant av dörrarna. Kan ju inte bli sämre iallafall.
Och så upptäckte jag att biltemas rostskyddsspruta är den sämsta skit jag nån gång köpt. Med slangen på orkar den inte trycka ut linoljan fast jag ryckt ur munstycket ur den...

Fick lov att prova om det gick att åka på tomgång på alla växlar och jodå, det gick :) 40km/t på OD'n i uppförsbacke till och med :lol:
Och så fixade jag problemet med att den var så svårväxlad genom att bryta iväg spaken till höger med våld så nu går det att få i ettan och tvåan utan att ta i som en dåre eller fuska genom att dra upp backspärren :mrgreen:

Och slutligen så har troligtvis lambdasonden gett upp nu igen för den får 2-3-2 i felkod och har en tomgång på 1200varv samtidigt som den verkar gå på tre och knackar i lyftarna.............
Användarvisningsbild
av päpplet
Jag skulle byta kablar till bakhögtalarna idag (koaxial låter inte så värst bra) och då tänkte jag göra det seriöst och lägga dom under listen vid golvet. Då tänkte jag att det är lika bra att kolla hur den blir med beigea lister men då vart det ju lika bra att byta golvmatta och sen rullade det på. Men det vart 300% snyggare än förut.

Bild

Bild

ser redan bättre ut :)
Bild

Bild

vart ta en förstärkning för att orka med efter tolvslaget :lol:
Bild

längre än så här kom jag inte idag. Är passagerarstolen, dörrsidorna, listerna på A-stolparna och ena listen i taket kvar men dom två sistnämnda har jag inte så dom är blåa :lol:
Bild

Bild

Jag trodde aldrig att beige kunde vara så snyggt bara att det är skapligt rent :wink: Tror värdet steg lite på bilen nu :lol:

edit: Högtalarkablarna då? Jo dom glömde jag :oops:
Användarvisningsbild
av cybermunk
I glödens hetta :)
Användarvisningsbild
av päpplet
Jag tog bort högtalarna bak istället. Jag stoppar nog i ett par i bakdörrarna för min så kallade "stereo" orkar inte driva två 6*9or iallafall :roll:

Resultatet, bara dörrsidor kvar och en städning (lortigt i garaget så jag hann lorta ner mattorna igen)
Bild

Bild

Bild

och det viktigaste packat för färd ut till skogs på midsommarfirande :lol:
Bild
Nej det är inte hembränt utan 5 liter vatten till min läckande värmekran :wink:

Det vart ju fan snyggt till sist, skulle bara haft tag på listerna till A-stolparna, den högra vid taket där handtagen sitter och ett par dörrfickor som är hela. Någon som har liggandes?
Användarvisningsbild
av päpplet
Då har jag fått tummen ur och bytt en dörrsida, bara tre kvar :)
Bild

Bild

Sitter det plastpluggar i hålen för fönstervevarna eller finns det inga hål alls i dom?
Användarvisningsbild
av eccy243
När det sitter elhissar från fabrik så är det inget alls där. Men om man eftermonterat elhissar finns det pluggar som man sätter dit. I samma färg som dörrpanelen. Vet dock ej om dessa fortfarande går att köpa...
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 75
B30a i en 740?

hur fasligt är det med regg efteråt? […]

Carplay trådlöst?

"2025 XC60 hade trådlös CarPlay&qu[…]

740 som krånglar