Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Onkel.Zeb
Ha provat byta relät...ingen skillnad...ha kollat gnistan och den är det inge fel på...men stiften är torra.. om den får soppa borde det väl vara bränsle på stiften..?? bränslepumpen låter när man vrider nyckeln.....kan de vara nå bränslefilter som satt igen???
Om så kan vara fallet var sitter det?
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Filtret sitter framför höger bakhjul. Men låter pumpen så bör den ju bygga tryck. Det kan man kolla med ventilen i änden på fuelrailen. Man vrider på tändning så pumpen startar sen öppnar man ventilen, genom att trycka in med en liten mejsel eller så. Men ha trasor och täck för runt, för det blir runt en 3 bars tryck så det sprutar rätt bra.
av Onkel.Zeb
kollade med ventilen och det kom bensin men de va inge vidare tryck och det varade bara en sekund (ca) sen slutade det...provade vrida av tändningen och sen på igen..kollade ventilen igen....samma sak...provade flera gånger...????...verkar som att trycket försvinner...ska de vara konstant tryck...???...
..om de är så vad kan de då vara för fel??
Spridarna....???..eller någon "styrning" till spridarna..???
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Onkel.Zeb skrev:kollade med ventilen och det kom bensin men de va inge vidare tryck och det varade bara en sekund (ca) sen slutade det...provade vrida av tändningen och sen på igen..kollade ventilen igen....samma sak...provade flera gånger...????...verkar som att trycket försvinner...ska de vara konstant tryck...???...
..om de är så vad kan de då vara för fel??
Spridarna....???..eller någon "styrning" till spridarna..???
Mitt råd är att glömma det där med att få bilen att starta just nu, det viktiga är att rengöra motorn och fastställa vad som är det stora felet. Min misstanke är att det är den främre (konstigt uttryck på en tvärställd motor :) ) packboxen vid vevaxeln som gått kanske i kombination med oljeläckage från en trasig topplockspackning. Körde du hårt när detta hände?

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Onkel.Zeb skrev:körde ganska hårt när de hände.....men bilen borde väl starta ändå...???
Eftersom den får gnista å bensin?
Inte nödvändigtvis, inte om du tack vare övertryck i vevhuset blåst både packboxar och topplockspackning.

Mitt råd är fortfarande, gör ren motorn, gör kompprov gärna tillsammans med nån som kan tolka kompprov korrekt.

Kontrollera främre packbox på vevaxeln samt kontrollera att du inte har olja i kopplingshuset. Gör också rent vevhusventilationen

Mvh GK
av Onkel.Zeb
Verkar komplicerat..har inge garage och bilen står på parkeringen på mitt jobb...kanske lika bra att dra den till en bilverkstad...eller sälja den som den står...
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Onkel.Zeb skrev:Verkar komplicerat..har inge garage och bilen står på parkeringen på mitt jobb...kanske lika bra att dra den till en bilverkstad...eller sälja den som den står...

Var har du din arbetsplats? Jag tänkte om jag möjligen kunde tipsa om någon hyfsad verkstad i närheten.

Kom ihåg "Zeb" det är ALLTID för tidigt att ge upp :D :D

Mvh GK
av Onkel.Zeb
dagab jordbro jobbar ja...men va kan de kosta å fixa allt de du skrev då?..vet inte om de e värt å lägga för mycke stålar på den...kanske bara säljer den som den står....om man får nått för den...
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Jag har skrivit ett personligt meddelande till dig
Volvo car UX

La in den nu, gick på 10 min bara.

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Hej! Jag hade glapp i högra styrleden fram, m[…]

Hjulinställning

Hej! Kom du någonstans med detta? Nyss f&ari[…]

Kanske några kablar under gick åt vid […]