NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henado
Hej!

Köpte en V50 2.0D 6vxl man 2008 för ett tag sedan och har ett knakande ljud när jag för växelspaken åt vänsterkanten. Om växelspaken ligger i friläge och man för den rakt åt vänster så uppstår ett knakande ljud, låter precis som när man tryckertill en hårdplatskonstruktion. När man trycker ned växelspaken för att lägga i backen och gör likadant låter det ingenting. Nu trycker man inte växelspaken till vänsterkanten, men det som är irriterade är att när man lägger i 1:an eller 2:an så kommer man ofta åt vänsterkanten och ljudet uppstår.

Var inne på Bila och lät en mekaniker lyssna på det och enligt honom så är det plasten i fästet för växelspaken som låter. Visst har han rätt, men skall det låta så? Tänkte kolla om det är fler som har samma irriterade ljud och om någon vet om det går att fixa till.

/Henrik
Har själv en V50 2.0D 6vxl MY08 men jag har inte hört något liknande ljud vid växlingen eller när man för växelspaken från friläge till vänster sida.

Finns det garanti kvar?
Tack för ditt inlägg!

Nybilsgarantin gick ut i april, men jag fick till en extra försäkring (2år/2000mil) när jag köpte bilen. Får försöka att få det åtgärdat på den.

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]

Trögstyrd V70 trots ny servopump

Kärvande rattaxelknutar är väl en k[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]