Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sidhabo
Men lampan ska ge fast sken när du lägger i vinterläge. Inget fel med det.
Om den blinkar är det felkod.
av Andreas33
Tjena nu vet jag va som hänt med min låda
den idioten som hade han innan har skickat dreven så långt man bara kan om man säger så
för jag plocka av locket in mot hjulhuset o när oljan kom så mot all förmodan så kommer de massa metall fliser o spån
så de e bara o fixa en annan låda jäkligt snabbt så vet ni nån billig låda bara hör av er

så nu har man några dagar på sig o riva ut motor o låda så man får kolla allt innan man stoppar i den igen så där inte e mer som har gått åt helvete för de e ju lite trångt o hålla på i motor utrymmet ler

men tack för alla förslag som kommit men jag har ju en ny växel givare så nått positivt e de ju med det ler
av Andreas33
Phantom skrev:Kom ihåg att byta packboxen mellan motor och låda när du ändå river allt :idea:

jupps lovar o sen ska jag fixa vevhus ventelationen med så blir de bra
e de nått annat så man bör kolla nu när den ändån e av så man slipper riva nått sen.
av Uthil
Tjena!

En annan sak, jag tog ut bilen idag från garaget och tog en sväng, stängde av dig la in P på växelspaken, 10 min senare så vill inte bilen starta, Men drog jag spaken till N så startade den.

Skitskumt, Men kan det vara någon gammal polisspärr eftersom det är en gammal polisbil, att bilen inte ska kunna startas i läge P för att eliminera tjuvkoppling, Men den startar i läge N

Men jag läste lite i Haynesboken, och där står det att bilen bara går att starta i Läge P och i Läge N, Men min i bara läge N,

Någon idé
Användarvisningsbild
av sidhabo
Nog ytterligare ett tecken på att din växelgivare inte är helt ok
av 855a
Uthil skrev:Tjena!

En annan sak, jag tog ut bilen idag från garaget och tog en sväng, stängde av dig la in P på växelspaken, 10 min senare så vill inte bilen starta, Men drog jag spaken till N så startade den.

Skitskumt, Men kan det vara någon gammal polisspärr eftersom det är en gammal polisbil, att bilen inte ska kunna startas i läge P för att eliminera tjuvkoppling, Men den startar i läge N

Men jag läste lite i Haynesboken, och där står det att bilen bara går att starta i Läge P och i Läge N, Men min i bara läge N,

Någon idé

Hej, jag har en följdfråga till detta. När du försökte starta... nötte den bara på startmotorn då? Eller hände det ingenting? Har själv en dålig växelväljarkontakt och råkade ut för samma sak, nötte bara på startmotorn utan att tända.

Mvh.

Okej, det var bra att veta. Jag hade mätt ohm[…]

Har funnit mikrobrytare som kan passa. Men de ser […]

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

Saknar Android Auto

Den ska passa. Jag pratade även med Volvo sup[…]