Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Joooel
Har en Strombergs 175CD förgasare på min b21! Vad har lågfartsmunstycke för nytta, för den är inte kopplad till någon el, eller vad man kopplar den till! Har fortfarande problem med att gasa ur den ordentligt. några förslag och vad har lågfartsmunstycke för nytta ? Mvh Joel
Senast redigerad av 2 crumpets, redigerad totalt 0 gång. Anledning: Hela inlägget var i kursiv fet text, det var obehagligt att läsa.
Användarvisningsbild
av dalle76
vet inte vad du menar med lågfartsmunstycke om du menar den som sitter på toppen av insuget alldeles vid förgasaren med en el anslutning på så är den för tomgången. och tänk på att nästa gång skriv i din gamla trå så det inte blir flera trådar med samma ämne
av Joooel
Ahh då ! Men enligt webbsidor så stod det att de kallades lågfarstmunstycke, skit samma ! Hur kopplar jag den ? :) mvh Joel
Användarvisningsbild
av dalle76
hej igen kanske inte riktigt samma problem som dina men en bra tråd om problem med en volvo förgasare att läsa. bara ett tips http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=84261&p=1
Användarvisningsbild
av dalle76
angående hur den är kopplad (ditt tidigare inlägg så vet jag tyvärr inte :cry: kollade på min 86a förut men kabeln går ner imellan insugen och försvinner i en härva kolla under insugsgrenröret om där finns någon kabel som är lös! det borde ju vara samma eftersom det är förgasarmotorer i båda fallen.

99% av alla problem är jordfel i kontakten. S[…]

installera dragkrok

@Micce1980 tack för det! Fanns en del matnytt[…]

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]