Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoValter
Hej kör en volvo s80 2,5t-07 momentum. vet egentligen inte vad det är för stereo men misstänker att det inte är det bästa.
frågan är nu om det går att uppdatera med någon orginalstereo med usb. eller är det rätt kört??
Användarvisningsbild
av Krollspell
Hej, stäng av den, slå sen på den igen och du ser i displayen vilken modell du har.

Sen kan du kolla här, det finns fler varianter med men detta är kanske det mest intressanta?
http://vccs.volvocars.se/AccessoriesWeb ... udio/audio
av VolvoValter
När jag slår på stereon så är det bara en bild på en bil.. jag har aux men inget usb.. på länken du bifg. så verkar det gå att eftermontera usb eller är jag helt ute och cyklar???
av Tartryffel
Hade sämsta stereon i min bil. Jag eftermonterade slutsteg och högtalare (ej Volvo) i min V70 II och det blev oerhört bra, köpte Volvos USB+iPod-sats också. Du får mycket mer för pengarna om du köper t.ex. Infinity eller JBL istället för Volvos premiumhögtalare. Hör av dig om du behöver råd och hjälp.
Användarvisningsbild
av micke011
VolvoValter skrev:När jag slår på stereon så är det bara en bild på en bil.. jag har aux men inget usb.. på länken du bifg. så verkar det gå att eftermontera usb eller är jag helt ute och cyklar???
Är det bara en bil i displayen när du startar bilen/stereon så är det en Performance, dvs enklaste modellen. Annars står det High Performance eller Premium Sound i displayen.
av VolvoValter
Okej då fattar jag om jag har den sämsta stereon som jag nu verkar ha går det att koppla in usb enhet till den för uppselning av musik genom stereon??
Användarvisningsbild
av Honke
Tartryffel skrev:Hade sämsta stereon i min bil. Jag eftermonterade slutsteg och högtalare (ej Volvo) i min V70 II och det blev oerhört bra, köpte Volvos USB+iPod-sats också. Du får mycket mer för pengarna om du köper t.ex. Infinity eller JBL istället för Volvos premiumhögtalare. Hör av dig om du behöver råd och hjälp.
Låter intressant. Behövde du göra några modifieringar för att fästa högtalarna i dörrarna? Brukar ju finnas högtalar adapters men verkar ju inte finnas till V70II
Kan man installare slutsteget på annat sätt än med högnivå?
av Tartryffel
Honke skrev:
Tartryffel skrev:Hade sämsta stereon i min bil. Jag eftermonterade slutsteg och högtalare (ej Volvo) i min V70 II och det blev oerhört bra, köpte Volvos USB+iPod-sats också. Du får mycket mer för pengarna om du köper t.ex. Infinity eller JBL istället för Volvos premiumhögtalare. Hör av dig om du behöver råd och hjälp.
Låter intressant. Behövde du göra några modifieringar för att fästa högtalarna i dörrarna? Brukar ju finnas högtalar adapters men verkar ju inte finnas till V70II
Kan man installare slutsteget på annat sätt än med högnivå?
Adaptrar finns inte att köpa men om du köper 6"-högtalare så passar de perfekt i den befintliga ramen. Du får givetvis offra skräphögtalaren som sitter där men det vill du ju. Ta bort den, såga ut med Dremel så att den nya högtalaren får plats och skruva den i plastramen. Lägg skumgummikant osv som du själv vill.

Det finns ingen lågnivåsignal annat än genom fibern men hög-till-lågnivåomvandlaren fungerar hur bra som helst, inte särskilt dyr heller.
Användarvisningsbild
av Honke
Okej, då vet jag lite mer. Ser ut att bli samma sak som i min V70 då med andra ord när det gäller högtalarna.
tack för hjälpen

Smidigast och billigast lär vara att gå[…]

Fjäder dörrlås

Hej, Det finns tillverkare av dessa fjädrar o[…]

Jag vet inte hur det är med golvet. Det ä[…]

Fjäderbrott xc70 2016

Båda mina bakfjädrar gick av rätt […]