NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hmpf
Hej,

Misstänkar att hjullagerras är på gång. Vinande missljud efter att Bilia skiftat till nya sommarhjul samt service 8000mil. Tycker mig ana att ljudet kan ha ökat något efter ca 3 veckor. Har sökt och läst bland trådar. Vad finns det för garantier? Är försäkrad hos Volvia och bilen är endast servad hos Bilia. Köptes 09 på BIlia, V50 1,8F -06

Tack på förhand.
av Matsan
Tja, eller snarare lite drygt 4000 kr har jag för mig att Bilia skulle ha för byte av ett hjullager.

Började låta lite svagt för några månader sedan och egentligen trodde jag det var däckljud eftersom sommardäcken jag satte på var rätt slitna men efter däckbyte var ljudet kvar så jag hissade upp bilen och hörde ett tydligt oljud från ena framhjulet. Var bara att boka tid för byte av lager...

Nu har min V50-06 iofs gått 20k mil utan byte så man kanske inte ska klaga så mycket :???:
Användarvisningsbild
av SvenB
Hmpf skrev:Hej,

Misstänkar att hjullagerras är på gång. Vinande missljud efter att Bilia skiftat till nya sommarhjul samt service 8000mil. Tycker mig ana att ljudet kan ha ökat något efter ca 3 veckor. Har sökt och läst bland trådar. Vad finns det för garantier? Är försäkrad hos Volvia och bilen är endast servad hos Bilia. Köptes 09 på BIlia, V50 1,8F -06

Tack på förhand.
Har du Volvia och maskinskadeförsäkring så kan du ta ut det där. Om bilen har gått mindre än 8.000 mil så är självrisken 2.000:-, har den gått 8-10.000 mil så är självrisken 3.500:-

Hjulinställning?

Om plaststosen (röret) hade haft en valk nede[…]

Konstigt ljud

Hej, jag har precis köpt en Volvo V40 fr&arin[…]

3G släcks

Är det någon som vet ungefär var b[…]