Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Efter lite förfrågningar och dylikt om vissa vill ha någon bil att förnedra här så får jag väl slänga upp en liten tråd om forden som jag införskaffat efter jag sålde 244an.

Kan väl börja med att berätta om den och planerna jag har för den.
Köpte den för 4500kr, besiktad och skattad t.o.m februari 2011.
Billigt skräp. Och drar soppa som om det satt en v8 under huven.
Sitter en 2,9Liters v6 under huven, med sånnadär morderna grejer såsom insprut, brytarlösa tändmojänger och en massa annat såntdär som man lika gärna kunde klarat sig utan. Bakom det en vanlig 5 växlad låda som verkar ha dåligt med olja då man får vålda i växlarna ibland. Men detta är ju ingen volvo så mig spelar det ingen roll om det pajjar, bara jag har något att skjutsa arslet i.
Övrigt vad jag vet så är den skapligt rostfri, lite kosmetiska defekter i skärmkanter bara vad jag har märkt. Men har inte vart under den än.
Fast endå, den lär ju få sin egna "look" så att säga. Har redan gett mig på att tona bakrutorna. Och jag kan lova att det inte var det roligaste. Ska aldrig i hela mitt liv tona en scorpio igen. Fast endå tänkte jag fortsätta tona runt om, dvs. framrutorna och slänga på en bård i framrutan. Men när det händer får vi allt se, om det händer.
Sen lär jag göra något åt dom groteska fälgarna som sitter på. Förra ägaren har tagit några taunusfälgar med totalfel ET så däcken tar i när man svänger fullt.
Men har hittat en uppsättning 5-ekrade alufälgar som bör passa, även där tänkte jag lyxa till det och dra på en tum större i storleken. :wink:
I övrigt tänkte jag bara slänga på lite toningsspray på baklycktor och på blinkers runt om så den får lite mer olagligt stuk. Får väl se om jag rollar huven mattsvart också, men det är nog lite överkurs. Självklart ska bilen närmre backen också. Och få sig ett lite överdimensionerat avgassystem, då det som sitter på nu låter som något som en 80-årig tant skulle använda.
Och självklart när det gäller mig så klarar jag mig inte utan en massa billjud. Slängde i allt ljud som satt i 244an i den för att se hur det blev.
Så nu spelar det som fan, förutom att jag måste bygga en ny baslåda, då den gamla var en aning för lång. Alternativt sälja lådan till någon som behöver lite bas i en 240, då lådan är byggd för att passa under hatthyllan på en sådan. Och sedan köpa ett par 12" eller 15" basar. Annars får vi väl se vad som händer med billjudsbiten i övrigt. :D

Ändringar och sånt blir det säkert. Märks väl hur det blir.

Ni vill säkert se hur bilen ser ut också?

Bild
Nyköpt. Mer orginal än så blir det nog inte i min ägo.

Bild
Ljudet som det sitter just nu. Och lådan är somsagt för lång.

Har inte tagit nå bilder på den efter jag tonade rutorna, men det kommer väl.

Över and Ut. :wink:
Senast redigerad av 1 Ståhl, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Service Peugeot 107 2007

I går var jag och pressade ur det gamla lagr[…]

Idag har jag bokat tid för service. Classic s[…]

XC70 2016

En annan sak jag kom på jag glömt fr&ar[…]

Bytte idag med mha verktyg från Amazon. B&[…]