Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nightmare89 skrev:höger bak? hm vi kan ju starta en klubb där bara folk med problem med höger bak får vara med :lol:
Haha, då lär ja nästan platsa där ja me eftersom min handbroms brukar cepa sej på högersidan.
Har kört många mil med gamla oket nu och det fungerar perfekt.
Ja jag ska absolut reklamera oket. Bara det att jag har 7 mil enkel resa till närmsta Biltemavaruhus... Har man rätt till någon reseersättning för sånt här?
Dalmans: Hade varan varit hel, hade han inte behövt åka till Biltema ytterligare en gång

Konsumentköplagen
Kod: Markera allt
Om det skulle vara något fel på varan - vad kan jag göra då?

Om det är något fel på din vara kan du:

•kräva avhjälpande, det vill säga få varan reparerad. 
•kräva omleverans, vilket innebär att du får en annan, likvärdig, vara. 
•kräva prisavdrag eller ersättning för att rätta till felet. 
•häva köpet om felet är av stor betydelse för dig, vilket betyder att du får pengarna tillbaka. 
•hålla inne så mycket av betalningen som krävs för att få säkerhet för ditt krav.
Säljaren har dock rätt att i första hand erbjuda dig avhjälpande eller omleverans om detta kan ske inom skälig tid och utan extra kostnad för dig.

Skadestånd

Du kan dessutom kräva skadestånd i vissa fall. [b]Du har rätt till ersättning för alla utgifter och förluster som du drabbas av på grund av fel på varan.[/b] Du kan också få ersättning för skada på annan egendom som tillhör dig eller din familj, exempelvis om en diskmaskin läcker vatten och skadar golvet.
Ja och på Biltemas hemsida står: "Vi följer konsumentköplagens regler och tillämpningsområden."
Har mailat Biltema och frågat ang detta. Skall man dra det till sin spets så kunde ju jag komma dragandes med kvitton från Volvo och kräva ersättning för resor till och från verkstad osv.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ja händer väl inte så mycket.
Servade bilen för några dagar sedan. Har passerat 22 000mil nu.

Å idag har jag skruvat lite. Just nu ser instrumentpanelen ut såhär.
Bild

Varningsblinkersknappen har börjat krångla vilket resulterar i att den vanliga blinkersen inte fungerar ibland. Den börjar fungera igen när man duttar till på knappen men det känns inte så trafiksäket att ha det på det viset.

Lossade och undersökte idag och tyckte det var onödigt att skruva ihop sakerna innan jag bytt knappen. Så det får bli att köra med detta några dagar. Ska beställa ny knapp imorgon.
  • 1
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 137

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]