Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
T-röd är utmärkt att ta bort klisterrester med!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Momentum skrev:
VolvoB20 skrev: Men jag känner mig extremt ensam/ovanlig i mina val,
Inte då, vi är två i allafall

Senaste bilen är inte på något sätt maxutrustad, Momentum och HP stereo, thats it i princip
Mycket motor och AWD går långt före en massa pling plong paket :D
Jo Jo, men du kör ju Momentum, Aut osv :-)

Jag hade en BMW med största V8an innan som saknade automat, färddator, farthållare och t.o.m. elvärmda stolar :-O), så snikig BMW V8or ä inte vanliga.
av suk215
Emiljonsson7 skrev:T-röd är utmärkt att ta bort klisterrester med!

dränk in i bilvax... vänta 5-10 min ..... dränkl in i bilvax igen ... vänta nån minut eller 2 , sen lossnar det lätt om man gnubbar med tummen :wink:
av suk215
suk215 skrev:
Emiljonsson7 skrev:T-röd är utmärkt att ta bort klisterrester med!

dränk in i bilvax... vänta 5-10 min ..... dränk in i bilvax igen ... vänta nån minut eller 2 , sen lossnar det lätt om man gnubbar med tummen :wink:
men man får ju tagit bort själva emblemen först då :lol: , som nån tidigare skrev : "såga" med fisklina funkar jättebra .
Användarvisningsbild
av StringerBell
opA skrev:
StringerBell skrev:
opA skrev:Är det så simpelt som att bara ta en värmepistol och värma bokstäverna ? Inga skador på lacken ?

Vad finns det som jag kan ta bort limresterna med efteråt ?
Fisklina är väl rekommendationen?
Får väl ta fisklina istället då ! ;)

Men frågan består, alla limrester kan väl inte fisklinan ta så vad tar jag bort resterna med ?
Finns ett spray som heter Label Off som man kan hitta i biltillbehörsaffärer, kanske t o m på Biltema. Borde fungera.
av Niclas
När jag tog bort emblemen så satte jag bara nageln under bokstaven/siffran och drog bort det, och jag fick inge klister som satt kvar...

Det enda jag gjorde var att skölja bort frömjölet som hade skulpterat bokstäverna och siffrorna. :)
av Robertson
Jag har beställt en S60 T6 med i princip all extra utrustning man kunde välja. Funderar starkt på att ta bort alla emblem på baksidan av bilen, kanske till och med märket VOLVO. Anledningen är för att jag tycker det är snyggt. Förut har jag använt värmepistol och petat bort märkena med bara fingrarna/nageln. Det har fungerat väldigt enkelt och smärtfritt, även på bilar som har några år på nacken.
av suk215
i söndags var det "bilvårdsdag" :D

Rensade alla emblem bak på den nya bilen ( v70 2,4D-10 ) .... precis altt rök:

V O L V O , V70 , 2,4D

ser riktigt rent o fint ut tycker jag 8) , om det spelar nån roll så är det en buisness momentum :wink:

även andra bilen blev av med rubbet ett tag sen amn köpte den ( 4 år sen ) ... även denna blev helt rensad .
det är en v70 170 hk automat som är lite konsigt utrustad ..... typ buisness ++ , men ändå inte :roll:
( f.d volvo- tjänstebil )
Användarvisningsbild
av opA
suk215 skrev:V O L V O , V70 , 2,4D
V O L V O hade jag behållt iallafall :P

Tar nog bort alltihop och sätter tillbaka VOLVO fast med mellanrum ! =D
av suk215
opA skrev:
suk215 skrev:V O L V O , V70 , 2,4D
V O L V O hade jag behållt iallafall :P

Tar nog bort alltihop och sätter tillbaka VOLVO fast med mellanrum ! =D
jag tyckte i alla fall att det blev shysst HELT rensat , putsbög som man är så är det dessutom lättare att hålla rent :D
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 18
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]