NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
extian skrev:Ok Tack killen bakom disken ska få otrevligt besök i morrn :evil:
Berätta gärna hur det gick ! :D
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jag fattar inte vad problemet är för vissa som ska leta fram delar, Det står klart o tydligt i VIDA om de slår på ditt regnummer vilka delar som passar osv.
Men när jag ringde Volvo i Göteborg försökte de tuta i mig att man inte kan beställa grejer som reservdelar från ett annat fordon än från sitt eget regnummer om man inte har ett tillbehörsnummer. Jag försökte verkligen förklara för honom att det spelar ingen roll om man VET vad som passar men han köpte inte det alls. Jag la ner diskusionen.

Jag VET tex att det är samma lamphållare på S40N och V50 från 04 och uppåt...
av extian
Det é fan pinsamt Volvo
Jag var in med min ramp idag för att byta in den mot den reservdel jag verkligen behövda ,jag sa att det måste ha blivit något fel killen bakom disken stod på sig att det inte fans lösa lamphållare då gav jag honom lappen med reservdelsnr å vipps det fanns ,in med rampen för 900:- ut med en lamhållare för 110:-.
Pratade även med reservdelschefen jag fick inte någon förklaring av han heller hur det kunde ha blivit så fel.
Så den enda slutsatts jag kan dra av detta är att Volvo blåser sina reservdelskunder så mycket de orkar.
Jag kommer aldrig att sätta min fot på denna firma igen..... :evil: :evil:
Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen L[…]

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&arin[…]

Hej alles ! Har de senaste åren fått b[…]

244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]