Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
#416825
Det finns ett antal anledningar till varför såna där inte funkar. Och om dem hade funkat så hade annonsen varit full av referenser och diagram. Och framförallt så hade produkten ifråga antagligen sålts av ett seriöst företag...
Användarvisningsbild
av ÄRRet
#416826
Ja man hoppas ju att folk förstår att det bara är ännu ett sätt att lura folk på pengar. Påminde lite om Teknikmagasinet årliga bluffprodukt :D
av *pettson*
#417041
Vad fint denna bör fungera med en turbobil.. först en jäkla rotation på luften för att släppa in det in i turbon som i sin tur vill rotera luften. Som (inte kikat nu) kan ha rotationen åt andra hållet på en del märken.. Det bör ge massor.. av extra motstånd.
Sen dom här extremt fina bladen med sin superutformning som har väggar som ska skära i luften stora som bakändan på en lastbil (kika gärna i en turbo för att se hur fina bladen är). Sen då.. om ett lager havererar, vart hamnar kulorna... :lol:
Sen undrar jag starkt.. *finfördelar bränslet bättre* En konstig ide som ska utföras hör o häpna 15mm från insugsventilen/ventilerna då? För först där sitter spridarnas träffbild.. Inte nog med det. Virvlet ska vara starkare än spridarens spridarbild så att säga för att *Blanda* de två på ett avgörande sätt. Inte slut där.. Om produkten fungerade skulle den spara tusentals kronor för miljontals människor och den kostar knappt nåt. Nej.. känner man att man vill har bättre drag i bilen föreslår jag en sån här :lol: http://www.electricsupercharger.com/ Man lovar att man kan kompensera höjdskillnader, upp till 3% av luftens densitet. Det ska ge upp till 5% av effekten och man demonstrerar vad det ger i sin video.. Notera att upp till 5% är detsamma som att hänga av alla konkurrenter, inte bäst av allt.. du hör ingen skillnad på motorns arbete när *kompressorn* jobbar. Alltså steglös in och utgång av effekt. DET ÄR INTE DÅLIGT DET.. Apropå.. reglementet för BMWs cup tillåter naturligtvis inga såna saker.. INGET racereglemente tillåter detta skämt.. Vi slutar inte med godiset där.. Produkten tar ENDAST 57A vid 14V och ger ett otroligt övertryck på avstängd motor med 1psi.. Den frivarvar 25300rpm.. (inget om hur mycket under tryck).
För att göra en jämförelse snurrar ett 16T vid normalt ladd mellan 140.000-180.000 rpm..
Nej man är för ärlig.. kanske dags att snickra ihop nåt som ger snabba pengar.. *suckar*
Senast redigerad av 1 *pettson*, redigerad totalt 0 gånger.
Död instrumentering och klima

Hej Har en V70 -07 som nu på semestern gick[…]

Volvo on call

Har en Xc90 2015 som larmar på voc. Hade den[…]

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]