Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av KuLLeN
hej på er alla!
jag köpte en s60 på en bilfirma (volvo) med mrf garanti 12mån i februari... nu är det så att högtalaren i vänster bakdörr låter illa som fan och skorrar.. antagligen spräckt!? den har låtit så ända sen jag tog hem bilen men inte tänkt på det så mycket..
tror ni att jag kan få en ny högtalare på garantin? annars vad kostar en sån? tror jag har billigaste ljudpaketet med hu-603 utan förstärkare?!

mvh johannes
Användarvisningsbild
av G-kraft
KuLLeN skrev:hej på er alla!
jag köpte en s60 på en bilfirma (volvo) med mrf garanti 12mån i februari... nu är det så att högtalaren i vänster bakdörr låter illa som fan och skorrar.. antagligen spräckt!? den har låtit så ända sen jag tog hem bilen men inte tänkt på det så mycket..
tror ni att jag kan få en ny högtalare på garantin? annars vad kostar en sån? tror jag har billigaste ljudpaketet med hu-603 utan förstärkare?!

mvh johannes
alltså delar som högtalare och sådant går inte på garanti om inte firman är väldigt snäll och åtgärdar detta..problemet kan ha uppstått från väldigt hög volym i stereon kan de säga....men kanske det går, skadar inte om du provar och frågar de...

när jag inte hade så mycket erfarenhet för bilar så körde jag in en c70 till volvo en gång för byte av högtalar galler bak...aj aj vilket misstag det va...räkningen blev 1100:- inklusive arbete....men nu kan man mycket mer och gör inte om det misstaget så att en högtalare går nog på mycket mer än ett galler så räkna med minst 1500:-

Kanske kan ordna ett till dig om du är intresserad...
av KuLLeN
jag tänkte fråga dem om det finns någon chans.. men troligtvis inte eftersom jag inte har några bevis på att den var så innan jag köpte den...

är väldigt intresserad av en högtalare om jag inte får på garantin om du har en du vill bli av med? =) man vill ju helst hålla sig till orginal men det är väl dyrt som fan :P

mvh johannes
Användarvisningsbild
av G-kraft
KuLLeN skrev:jag tänkte fråga dem om det finns någon chans.. men troligtvis inte eftersom jag inte har några bevis på att den var så innan jag köpte den...

är väldigt intresserad av en högtalare om jag inte får på garantin om du har en du vill bli av med? =) man vill ju helst hålla sig till orginal men det är väl dyrt som fan :P

mvh johannes
Alltså det som jag erbjuder dig är orginal,, kan få från s60 eller v70n och s80 om du så önskar,,,bara hojta till om de inte gör det på garantin..
Användarvisningsbild
av Loner
G-kraft skrev: Alltså det som jag erbjuder dig är orginal,, kan få från s60 eller v70n och s80 om du så önskar,,,bara hojta till om de inte gör det på garantin..
Tror inte han skall ha från en S80, dom ser väl lite annorlunda ut?

/L
Användarvisningsbild
av G-kraft
Loner skrev:
G-kraft skrev: Alltså det som jag erbjuder dig är orginal,, kan få från s60 eller v70n och s80 om du så önskar,,,bara hojta till om de inte gör det på garantin..
Tror inte han skall ha från en S80, dom ser väl lite annorlunda ut?

/L
Skrev fel , det jag syftade på är att jag har till de här bilarna,,,nej givetvis är det inte samma....
Användarvisningsbild
av VS60
Jag fick högtalare utbytt på garanti.
av KuLLeN
okey! tack för svaren!

funderar på att uppgradera till high performance högtalare och ev. pa-300 slutsteg!? eller räcker det med slutsteget till standard högtalarna? någon som testat?

G-kraft:
har du något slutsteg liggandes kanske?? ;)
Användarvisningsbild
av G-kraft
KuLLeN skrev:okey! tack för svaren!

funderar på att uppgradera till high performance högtalare och ev. pa-300 slutsteg!? eller räcker det med slutsteget till standard högtalarna? någon som testat?

G-kraft:
Har nyligen sålt 3 st slutsteg, men jag brukar få in då och då, så att skicka ett pm till mig så kan jag spara det och så hör jag av mig så fort jag fått in nått...

mvh
av KuLLeN
G-kraft skrev:
KuLLeN skrev:okey! tack för svaren!

G-kraft:
Har nyligen sålt 3 st slutsteg, men jag brukar få in då och då, så att skicka ett pm till mig så kan jag spara det och så hör jag av mig så fort jag fått in nått...

mvh

du har pm
B30a i en 740?

hur fasligt är det med regg efteråt? […]

Carplay trådlöst?

"2025 XC60 hade trådlös CarPlay&qu[…]

740 som krånglar

Om den går korrekt från start (kall) s[…]

Diameter bränsleslang S70

Hej! S70 98’a, 2.5SE. När jag bytte br&[…]