Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MrSimson
Update: Bromsoksbytet i fredags kväll gick relativt smärtfritt förutom att ett hål var lite felgängat i ett av biltemaoken... :evil: Men fick snygga till det lite så gick bromsslangen i så fint sen så... Bytte också kylare igen för 2a! gången. Nu verkar det iaf vara tätt...
Var ju på Örebromixen sen i lördags och den resan gick bra. Tror dock att bromsarna behöver slitas in lite, för det låter fortfarande lite. Om det inte är ett hjullager. Blev lite fundersam där, ska ta en titt på det iaf. Bakbromsarna gnisslar nu istället så ska köpa mig skrikdämpplattor till dom tänkte jag. Annars rullar det på bra, har lackat lite mer på bakskärmen som jag inte tyckte blev så bra, kommer väl bilder på det när det är rubbat och färdigt. Har fått dit en list vänster bak där med också. Bilder kommer. Sen så gick bilen över 19000 mil sträcket på vägen hem från Örebro, det var ju lite trevligt tycker jag. Den går väl lika långt till :lol: Gps-testade också hastighetsmätaren och den visar typ 5 km/h för lite så då kan man ju hålla det över o lite till, är ju bra att veta :D
Bild
av xe0n
MrSimson skrev:
Sen har jag spänt handbromsen också, men fick spänna den i botten så den behöver väl kanske bytas snart, men jag kör så länge den håller och tar ordentligt. Provmonterade också ett par stänkskydd fram jag hittade hemma, verkar passa. Sen provade jag farsans stänkskärmar till 940 bak men det passade inget vidare. Någon som vet om det bara finns gummilappar till äldre 740 eller om det finns riktiga i hårdplast?
Men som sagt vad tror ni om knacket? Behöver jag oroa mig?
Om oljan var så pass dåligsist när du tog ur den så har nog antagligen någon lyftare/tryckare gett upp, Det är ändå hydraliska. Brukar inte kosta mer än 100ingen stycket.
Jag skulle nog köpa billig tunn olja och skölja ur motorn några mil och göra ett till byte senare samt byta ut ev. defekta tryckare.

Du kan alltid testa den blåa STP olje tillsatsen, Den brukar få tyst på det värsta knacket om det är lagerknack d.v.s
Det är ingen permanent lösning men borde kunna hjälpa dig att avgöra om du är osäker. Minns inte namnet på STP oljan, Kostar cirka 100 spänn och är seg som sirap - Se bara till att motorn är ordentligt varm när du häller i detta i oljan!
Användarvisningsbild
av MrSimson
xe0n skrev:
MrSimson skrev:
Sen har jag spänt handbromsen också, men fick spänna den i botten så den behöver väl kanske bytas snart, men jag kör så länge den håller och tar ordentligt. Provmonterade också ett par stänkskydd fram jag hittade hemma, verkar passa. Sen provade jag farsans stänkskärmar till 940 bak men det passade inget vidare. Någon som vet om det bara finns gummilappar till äldre 740 eller om det finns riktiga i hårdplast?
Men som sagt vad tror ni om knacket? Behöver jag oroa mig?
Om oljan var så pass dåligsist när du tog ur den så har nog antagligen någon lyftare/tryckare gett upp, Det är ändå hydraliska. Brukar inte kosta mer än 100ingen stycket.
Jag skulle nog köpa billig tunn olja och skölja ur motorn några mil och göra ett till byte senare samt byta ut ev. defekta tryckare.

Du kan alltid testa den blåa STP olje tillsatsen, Den brukar få tyst på det värsta knacket om det är lagerknack d.v.s
Det är ingen permanent lösning men borde kunna hjälpa dig att avgöra om du är osäker. Minns inte namnet på STP oljan, Kostar cirka 100 spänn och är seg som sirap - Se bara till att motorn är ordentligt varm när du häller i detta i oljan!
har faktiskt tänkt byta oljan igen inom ganska kort tid för att se om man kan få bort oljudet. har funderat på sån där oljetillsats också. kanske borde göra slag i saken och köpa lite sånt... Att det kan vara en tryckare har jag inte tänkt på förut...
Funderade på att göra en ventiljustering så kan ju kolla på det då...
Användarvisningsbild
av MrSimson
Har nu konstaterat att det är ett hjullager på vänster sida som är dåligt. Viner lite lagom om det när man åker och sen kände jag på hjulet idag och det glappar nån millimeter. Så följdfråga: hur länge kan man åka med trasigt hjullager? Det är nämligen lite tomt i kassa nu. :( Var o köpte lack o grejer på mekonomen för hela studiebidraget härom dan. :P Så nu ska här lackas! Lägger in lite bilder också :P

Bild
Riktig färg! Gav upp det där med små sprayburkar...

nahepp...tänkte det skulle bli lite mer bilder men forumbilder ville visst inte det...

Men som sagt, vad tror ni om lagret, hur länge går det att åka på det utan att man riskerar att blir stående nånstans utan hjul?
Användarvisningsbild
av MrSimson
Har precis beställt hjullager från skruvat.se. Hoppas det kommer till helgen... Sen väntar jag på ett annat paket också. det kommer nog lite tidigare i veckan förhoppningsvis. Tänker hålla lite på vad det är. Är väl det roligaste till bilen som ekonomin tillåter för tillfället... :P
Gör ett nytt försök med ett par bilder till också:

Bild
Här bakom skymtar dom nya bromsoken, tyvärr biltema lika så beläggen. Men de sistnämnda får jag väl byta om jag märker att de tar allt för dåligt... Fräsch färg på oken iaf :D snyggare än sån där rost-/bajsbrun det var förrut.

Bild
Troligen slutgiltiga resultatet på lackeringen, om jag inte får för mig att lacka det igen nu när jag har riktig färg. Blir ju fasen aldrig riktigt nöjd. Nu är det bara resten kvar. :D
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Spännande :) Javisst är det snyggt med nya bromsok :P
Användarvisningsbild
av päpplet
Blev ju kanon de där, nu törs jag lacka om mina skärmkanter också :D
Användarvisningsbild
av MrSimson
päpplet skrev:Blev ju kanon de där, nu törs jag lacka om mina skärmkanter också :D
jo det blev ganska bra. Ser ju bättre ut på bild än i verkligheten dock :P
Men visst tycker jag att du ska våga dig på det. Dock är nog riktig spruta att föredra. Ska lacka det andra med riktig. Är ju lite dyrare att köpa färg men det väger nog upp på mängden man får och resultatet.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 18
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]