Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Hej!

Satt och fundera på om det inte skulle bli jäkligt fint med en liten läpp på R-fronten på min V70 -98.
Tänkte om det finns någon bra guide eller om någon skulle kunna ge lite tips på hur man ska gå till väga för att få detta bra gjort. Tycker det är kul att "pilla" och finslipa :)
Sen har jag funderat på att ta bort railsen. Har läst på några ställen att det måste tätas och man måste göra någon täcklist efter man har tagit bort railsen för det finns inget färdigt att beställa från t.ex Volvo, stämmer detta?
Tänkte även lacka insatsen i klarglaslyktorna och då funderade jag på om det går att dela på blinkersen??
Värmebeständig färg som gäller?
Något annat att tänka på?

Vore toppen om någon kunde ge lite svar på funderingar.
Vänligen Christian
Crillee skrev:Ingen som vet det här med railsena? Har läst lite överallt och sökt men inte riktigt hur man ska lösa om man ska sätta dit täcklock över hålen eller hur man gör?
Du kan ju prova med att skicka ett pm till anderzohn här på forumet.
Han har plockat bort sina rails på bilen + gjort en massa snygga saker på den.
hur menar du med lacka insattserna i lycktorna? blinkersglaset är limmat och ska normalt sett ej gå dela.
Sen så varför ska det inte gå köpa taklister till en bil utan rails på volvo ? finns u många som plockar av railsen så omöjligt kan det ej vara fixa.

Är du händig så köp en VIP läpp och kläm dit på R-fronten 8)

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

På den äldre V60 modellen har inte 18&r[…]

Byglat spridarmotståndet ?