Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magadog
Har vid enstaka tillfällen upplevt fruktansvärda vibrationer när jag kör. Skulle kunna försöka förklara det som att det känns som om ett hjul ställer sig mot färdriktningen. Även om jag kör i konstant fart så eskalerar dessa vibrationer och blir så jävliga att jag till slut (efter ca 30 sekunder) måste köra in till kanten och stanna. När jag stänger av motorn och sedan startar igen är det borta. Det uppkommer helt plötsligt och urskiljningslöst och försvinner inte när jag släpper på gasen och bilen bara rullar och märks inte när bilen står stilla. Bilen fyrhjulsinställd för en vecka sedan och inget onormalt slitage på däcken. När jag funderar fritt skulle jag kunna tänka mig att att en motorkudde som sjunker ihop skulle kunna ge sådana vibrationer, som om motorn skulle ligga mot ren metall. Har bara läst om vakumkuddar och vet ej hur de fungerar men kan tänka mig att om en sådan ö.h.t. kan falera tillfälligt så skulle ett sådant här fenomen kunna uppstå!?!

Tacksam för förslag!
Mattias, Östersund
Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]

Hur drar jag ner kablarna till en ljusramp under n[…]

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s40[…]