- sön 06 jun 2010, 00:32
Hej!
Fick mina 19" Koya Magic stulna så nu sitter jag och letar fälgar för fullt dåjag har fått ut från försäkringen.
Har sneglat på 20" och tycker det skulle sitta redigt fint. Men då funderar jag lite över om det får plats i hjulhusen på en V70 från 98 med sänkningssats och dämpare från GE Motorsport.
19" jag hade tror jag var 8,5" breda, 45ET med 215/35 på och det gick hur fint som helst. Tog i vid fullt rattutslag men sånt får man ju leva med om man vill glida fint.
Nu funderar jag på ett par 20", 8,5" breda alt. 8" med 225/30 däck på och ET45.
Hur tror ni det skulle gå? Någon som har fått på det?
Hur breda ska jag ha? Vilken ET ?
Alt. vad skulle man få behöva göra för att få på 20"?
Bilen körs med till vardags, att det var stötigt med 19" det vet jag så det läre inte bli så himla stor skillnad med 20".
Är väldigt tacksam för svar då fälgar ska beställas på måndag! :lol: :lol:
Vänligen Christian
Fick mina 19" Koya Magic stulna så nu sitter jag och letar fälgar för fullt dåjag har fått ut från försäkringen.
Har sneglat på 20" och tycker det skulle sitta redigt fint. Men då funderar jag lite över om det får plats i hjulhusen på en V70 från 98 med sänkningssats och dämpare från GE Motorsport.
19" jag hade tror jag var 8,5" breda, 45ET med 215/35 på och det gick hur fint som helst. Tog i vid fullt rattutslag men sånt får man ju leva med om man vill glida fint.
Nu funderar jag på ett par 20", 8,5" breda alt. 8" med 225/30 däck på och ET45.
Hur tror ni det skulle gå? Någon som har fått på det?
Hur breda ska jag ha? Vilken ET ?
Alt. vad skulle man få behöva göra för att få på 20"?
Bilen körs med till vardags, att det var stötigt med 19" det vet jag så det läre inte bli så himla stor skillnad med 20".
Är väldigt tacksam för svar då fälgar ska beställas på måndag! :lol: :lol:
Vänligen Christian