Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
VolvoB20 skrev:
Bosa skrev:Då är mao i stort sett hela Volvos sortiment förutom V8 och T6 snik, de andra motorerna är ju inte direkt nåt under av prestanda. :D
Prestandasnik är inte en absolut term, den är relativ, för det finns alltid någon snabbare bil någonstans i världen..

Det avgörs istället varje enskilt ögonblick, om du tex kör 2,5T och de dyker upp en 1,6 Fjuttfuel bredvid så är den snik, så glider det upp en S80 V8 på andra sidan, och vips blev 2,5T prestandasnik :D
...eller så kan man konstatera att en gris är alltid en gris även om den är sminkad...... :mrgreen:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Steff 99 skrev:...eller så kan man konstatera att en gris är alltid en gris även om den är sminkad...... :mrgreen:
Nu hänger jag inte med riktigt, är det fronten som är lika ?

Bild
Bild
av Steff 99
VolvoB20 skrev:
Steff 99 skrev:...eller så kan man konstatera att en gris är alltid en gris även om den är sminkad...... :mrgreen:
Nu hänger jag inte med riktigt, är det fronten som är lika ?

Bild
Bild
Precis, även baken , med eller utan emblem... :lol:
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Bosa skrev:
Då är mao i stort sett hela Volvos sortiment förutom V8 och T6 snik, de andra motorerna är ju inte direkt nåt under av prestanda. :D

Skämt åsido. Jag håller inte med dig att snik endast är en prestandagrej. Förresten, hur mäts prestandan. Är det 0-100, toppfart eller andra intervaller?
Mao så skulle en D5 AWD vara snik jämfört med en D5 FWD manuell eftersom den senare är snabbare.
Volvo anger förresten samma 0-100 siffror för både FWD och AWD-modellerna med automat, kan det verkligen stämma?
Min uppfattning om snik är att det snålats in/prioriterats inom något område, det kan vara att man prioriterat prestanda framför utrustning eller att man prioriterat utrustning framför prestanda. Så där får vi väl komma överens om att vi inte är överens. :)

Sleepers är alltid kul, rullade upp en en Volvo 142 som var vit, skitig och med skidor på taket på strippen för nåt år sedan som slog till med 13,2-13,3. :D
Jag skulle nog vilja säga att de båda hänger ihop. Det är få S80-V8 som är enkelt utrustade. Samma sak med D5:orna. Visst, det finns säkert en och annan D5 Kinetic men många är minst Momentum och Summum och dessutom med massa paket och tillbehör. Iaf där jag bor och kör bil. Så om det nu finns något som kallas "snikvariant" så är min erfarenhet att motor och utrustning ofta hänger ihop. Svag motor och enklare utrustning. Nu finns det garanterat någon som kör just en D5 Kinetic som svarar på detta :D men jag menar alltså inte att ni inte finns men att ni är ovanliga på samma sätt som högutrustade 1,6Drive eller 2,0D är.

Fast jag ger mig inte in i debatten. För det finns trots allt de som för en viss summa pengar maximerar motor och är beredda att offra på finesserna samt det omvända - de som fokuserar på tillbehören men där motorn är underordnad för samma summa pengar. Den stora majoriteten ligger nog någonstans däremellan :-)

Kring emblemen - det är väl bara att testa? Det måste väl gå att göra rent dem med T-röd och sedan montera på dem igen om man känner att det blev helt fel? Eller få hjälp av verkstaden om det skulle vara så?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Emiljonsson7 skrev:Nu finns det garanterat någon som kör just en D5 Kinetic som svarar på detta :D men jag menar alltså inte att ni inte finns men att ni är ovanliga på samma sätt som högutrustade 1,6Drive eller 2,0D är.
Du har helt rätt, Jag har haft två D5 Kinetic med snik utrustning, innan hade jag BMW med V8an och snik utrustning, det enda jag inte kan vara utan är läder.

Men jag känner mig extremt ensam/ovanlig i mina val, normalt är ju dessa bilar fullpulade med extrautrustning, mummum och flumflum paket.
Användarvisningsbild
av Momentum
VolvoB20 skrev: Men jag känner mig extremt ensam/ovanlig i mina val,
Inte då, vi är två i allafall

Senaste bilen är inte på något sätt maxutrustad, Momentum och HP stereo, thats it i princip
Mycket motor och AWD går långt före en massa pling plong paket :D
Användarvisningsbild
av opA
Är det så simpelt som att bara ta en värmepistol och värma bokstäverna ? Inga skador på lacken ?

Vad finns det som jag kan ta bort limresterna med efteråt ?
Användarvisningsbild
av StringerBell
opA skrev:Är det så simpelt som att bara ta en värmepistol och värma bokstäverna ? Inga skador på lacken ?

Fisklina är väl rekommendationen?
Användarvisningsbild
av opA
StringerBell skrev:
opA skrev:Är det så simpelt som att bara ta en värmepistol och värma bokstäverna ? Inga skador på lacken ?

Får väl ta fisklina istället då ! ;)

Men frågan består, alla limrester kan väl inte fisklinan ta så vad tar jag bort resterna med ?
av Enzo
opA skrev:
StringerBell skrev:

Får väl ta fisklina istället då ! ;)

Men frågan består, alla limrester kan väl inte fisklinan ta så vad tar jag bort resterna med ?
T-doja kanske?
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 18
V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]