NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stighenry
Bilen går att öppna och låsa via nyckeln och elektriskt lyser det i bilen. Dock är bilen helt död när jag sätter nyckeln i tändningslåset ; signalhornet funkar ej ; lyset funkar ej ; radion funkar ej ingen informationstext syns på displayen. Rattlåset går ej att frigöra... Allt detta innebär att jag ej kan starta bilen !!!
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Låter som ditt tändningslås havererat, finns lite trådar om detta på forumet här vill jag minnas. Du kan ju pröva den andra nyckeln, men eftersom du kunnat låsa upp så är den säkert hel..
av Kluster
"Klickar" det till när du sätter i nyckeln?

Annars kan du söka på "tändningslås V50" så får du många svar och inlägg :wink:
av Norris1
Ja man hör att räläer slår till + att soppapumpen går. men rattlåset går inte upp å inget händer när jag vrider på tändningen. Fick höra från en kille att det troligtvis är chippet i tändningslåset som är paj. Nån som vet hur mycke det kostar att byta tändninglås har sökt på forumet men har inte hittat nåt om pris.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Det är elektroniken till låset du skall ha och det bästa är nog att höra hos volvo reservdelar.

Mvh GK
Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]

Kullagret där rattaxeln går in i styrv&[…]

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]