Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pebben
Vet nu att nya V70in kommer med T6 motor och dubbla synliga avgasrör. De övriga kommer att ha dolda. XC70 kommer även de att ha en lös plastbit lite i samma stuk som den moderna stilen för "lufttunnel" under bilen fast större.
Användarvisningsbild
av Raggz
Pebben skrev:Vet nu att nya V70in kommer med T6 motor och dubbla synliga avgasrör. De övriga kommer att ha dolda. XC70 kommer även de att ha en lös plastbit lite i samma stuk som den moderna stilen för "lufttunnel" under bilen fast större.
Företagshemligheter,, kan vara farligt att yppa sånt, speciellt om man jobbar på insidan, (pvö)
Vad har du hört det ??
av Alminjo
varför har volvo väntat så länge med att testa T6an i S60/V70 ? motorn e inte dikret ny, nu borde dom testa V8an istället
Användarvisningsbild
av Raggz
Alminjo skrev:varför har volvo väntat så länge med att testa T6an i S60/V70 ? motorn e inte dikret ny, nu borde dom testa V8an istället
Och du tror inte att dom har gjort det ??
av s6025t
Det är den nya 6:an som kommer inya s80 xc90 den är betydligt kompaktare än den gamla t6:an
av Pebben
Raggz skrev:
Pebben skrev:Vet nu att nya V70in kommer med T6 motor och dubbla synliga avgasrör. De övriga kommer att ha dolda. XC70 kommer även de att ha en lös plastbit lite i samma stuk som den moderna stilen för "lufttunnel" under bilen fast större.
Företagshemligheter,, kan vara farligt att yppa sånt, speciellt om man jobbar på insidan, (pvö)
Vad har du hört det ??
Jag jobbar inte på insidan, håller på i helt annan bransch så jag vet inte huruvida det är hemligt eller inte. Dock tänker jag inte säga var ifall det är hemligt.
av Pebben
s6025t skrev:Det är den nya 6:an som kommer inya s80 xc90 den är betydligt kompaktare än den gamla t6:an
Är det den nya 6:an som kommer med turbo alltså?
av NCR
Pebben skrev:
Raggz skrev:
Vad har du hört det ??
Jag jobbar inte på insidan, håller på i helt annan bransch så jag vet inte huruvida det är hemligt eller inte. Dock tänker jag inte säga var ifall det är hemligt.
Eftersom det var du som sa att du "visste" att en akutbil hade 290hk så är det ok om jag tar din information med en stor nypa salt va?
Användarvisningsbild
av mane
Man behöver väl inte direkt vara "raketforskare" för att inse att den kommer turbo-version utav den nya Si6-motorn :?:
Anledningen till att T6-motorn inte finns i den nuvarande modellen beror på att motorn helt enkelt inte får plats i nuvarande S60/V70.
av Pebben
Klart det är okej om du går med på en deal? Kommer det en T6 med två synliga utblås så startar du och lita på mig? :)
V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]

Det är inte nedtill, under fönstren/rygg[…]

Cigg-uttag maxström?

Hur fungerar det generellt när en laddare kla[…]

Stämmer.