NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vesslan
Hej,

Jag har precis hittat ett bra pris på ett delbart drag med kabelsats å hela kittet till ett bra pris.
Min fråga nu är följande, Detta draget har suttit monterat på en V50 1,8F -07, passar det då till min V50 2.0D Sportedition -07 rakt av?? Eller finns det olika versioner?

Detta är kroken som är avsedd för bilar utan nivåregleringen. Detta har jag pratat med grabbarna på Volvo i Akalla då jag trodde jag skulle ha för nivåreglering då min bil har Xenonljus, men det hade inte med detta att göra? (jag skulle ändå ha för bilar utan nivåreglering). Är det för bilar med luftdämpning eller dylikt?

Kabelsatsen är 7-polig...

Tycker ni att jag skall försöka få tag på artikelnumerna och dubbelkolla med Volvo, eller är det riskfritt?

Tacksam för snabbt svar då den eventuellt skall inhandlas idag =)

Mvh
Jonas
av Vesslan
Draget är nu hämtat, men nu när jag hämtat delarna ser jag att elkabeln bara är knippsad under modulen som skall sitta på "väggen i bagageutrymmet". Går detta att lösa eller måste jag köpa nu kabelsats??

Även modulen saknas, måste även denna köpas?

När jag drar fast kroken i bilen står det ju att allt skall dras med momentnyckel, vad spelar detta för roll så länge man drar bultarna hårt?

Mvh
Jonas
Användarvisningsbild
av poseidon
Vesslan skrev: När jag drar fast kroken i bilen står det ju att allt skall dras med momentnyckel, vad spelar detta för roll så länge man drar bultarna hårt?

Mvh
Jonas

Ja, vad är hårt för dig? Eller för din mamma? Är det 30 Nm eller 150Nm.

I det ena fallet så kanske bultarna sitter för löst i det andra så kanske de plasticerats och är nära brott, därav momentnyckel.....
av Vesslan
poseidon skrev:
Vesslan skrev: När jag drar fast kroken i bilen står det ju att allt skall dras med momentnyckel, vad spelar detta för roll så länge man drar bultarna hårt?

Mvh
Jonas

Ja, vad är hårt för dig? Eller för din mamma? Är det 30 Nm eller 150Nm.

I det ena fallet så kanske bultarna sitter för löst i det andra så kanske de plasticerats och är nära brott, därav momentnyckel.....
Mamma är starkare än du tror...

Tack för svaren, jag har inte påstått att jag inte skall använda momentnyckel då t.o.m jag förstår att det självklart finns en orsak till att det står att den skall användas. Frågan var bara så att jag vet varför jag köpte den =)

Nu blir det till att slänga dit den...
Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen L[…]

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&arin[…]

Hej alles ! Har de senaste åren fått b[…]

244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]