Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
VolvoB20 skrev:
Så om man legat där bakom en rykande öststatslångtradare i 10 minuter, om pulsen är 180 och blodtrycket 200 lika högt och blicken flackande, då kommer lådan adaptera om sig och göra 2100-talets hårdaste kickdown :mrgreen:
Hahahahaha. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Momentum
D5 2011 - Automat med sportläge

Man har allt:
Vanlig Automatläge - Använder vridmomentet i D5:an maximalt, helt underbart
Sportläge - Rask och aggressiv, ingen tveksamhet vad som gäller, fantastiskt vid "krävande" omkörningar
Manuell låda - Om man vill peta själv
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Momentum skrev:D5 2011 - Automat med sportläge
Man har allt:
Sportläge - Rask och aggressiv, ingen tveksamhet vad som gäller, fantastiskt vid "krävande" omkörningar
Wow, fan tog det 7 år att få tillbaka den älskade knappen som någon sparade bort runt år 2005 :D
Användarvisningsbild
av Momentum
VolvoB20 skrev:
Man har allt:
Wow, fan tog det 7 år att få tillbaka den älskade knappen som någon sparade bort runt år 2005 :D
Det är ingen knapp :D

Lådan hamnar i Sportläge då man för den till manuellt läge, lådan blir "manuell" då man börjar att växla aktivt

Men skillnaden är enorm mellan Normal och Sport

Framförallt i Normalläge använder den äntligen vridet fullt ut, växlar upp tidigt och slänger på lookup:en
av bilgalen
VolvoB20 skrev:
Man har allt:
2005? Jag minns att min Far hade en Saab 900 av årmodell 1994 med sportknapp på Automaten. Jisses vilken utveckling vi har i bilbranschen just nu :D
Användarvisningsbild
av Krollspell
bilgalen skrev:
VolvoB20 skrev:
Man har allt:
2005? Jag minns att min Far hade en Saab 900 av årmodell 1994 med sportknapp på Automaten. Jisses vilken utveckling vi har i bilbranschen just nu :D

Den knappen hade du i 960 GLE 1990.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Krollspell skrev:Den knappen hade du i 960 GLE 1990.
Och nu är den tillbaka :-)-) så gött, skit samma om det är trycka på knapp eller föraren som ska dra spaken ett steg i sidled. Föraren är tillbaka i "drivers seat"......
Användarvisningsbild
av StringerBell
Fast ingen ingenjör ser väl en knapp som teknisk utveckling... det var väl därför den försvann.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Eller så har man sneglat på t.ex. BMW som haft detta ett tag, dvs dra spaken åt vänster så har du sportläge plus manuell växling om du vill.......inte helt omöjligt.

Dock riktigt bra att möjligheten finns för jag kör bil lite efter humör. Ungefär som jag lyssnar på musik efter humör. Ibland lite mer inspirerande och ibland är det ren transport. Då vill man gärna kunna välja.

Jag väntar tills den dag du kan välja allt i menyn, dvs karaktär på växellåda, chassirespons, motor, motorljud etc. Kanske också att de anpassas olika mappningar efter väglag och väder etc. Allt finns ju redan. Bara att koppla ihop med mjukvara....... :???: :D
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]

AC & kylfläkt

Den jag fick av aeromotors var öppnad den me[…]

Lambdalampan lyser

Så koden du får verkar ju i kombinatio[…]