NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av marko80
stooges skrev:Kollat så returen inte är täppt?
Tanknings problem och ryckig gång hör nog ihop här.Har du ett kraftigt sug när du öppnar tank locket?
kraftigt sug JA ...som en dammsugare :P ..vet inte om man törs pilla själv i alla rör :???:
Användarvisningsbild
av opA
stooges skrev:Har du ett kraftigt sug när du öppnar tank locket?
Det har jag om inte annat.. ska bli spännande att höra vad du säger att detta kan vara. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av opA
stooges skrev:Lite övertryck bör det vara men inte så att man hajar till................
Det är inte direkt en dammsugare som marko har men man hör ett *suuuuuuuug*.. som sista skvätten vatten som åker ner i ett tomt avlopp :P
stooges skrev:Snygg bil du har opA..........
Tack ! :-DD
Luftmassaemätaren, dvs den mäter hur mycket Syre motorn tar in genom insuget, så att det därefter vet hur mkt bränsle insprutarna ska få för optimal förbränning 8) Lmm mår inte bra av olja, som vissa sportluftfilter använder sig av, men säkerligen kan den gå sönder ändå..
av marko80
KKR< ja visst kan man ju by-passa volvos egen helt och sätta in valfri stereo, tanken har slagit mig.

måste nog rätta mig själv lite, efter at ha läst runt i denna avdelning så inser jag att jag "bara" har drabbats av hälften av alla fel ;)
DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]

Ett vanligt förekommande bekymmer är att[…]

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen L[…]

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&arin[…]